REKLAMA
Anywhere logo

Concept Store z tradycjami

2016-01-26
...
12 grudnia w Gdyni miało miejsce otwarcie pierwszego concept store'u znanego trójmiejskiego jubilera, Roberta Wielocha. Pośród znanych marek w butiku znajdują się wyroby Annamaria Cammilli, Dario&Peter czy Raspini.

 

wielochaJak i dlaczego zaczął pan pracę w branży jubileryjnej?

Robert Wielocha: Zacząłem naukę zawodu 30 lat temu jako piętnastoletni chłopak. Zawodu złotnika uczyłem się u swojego ojca w Koszalinie. To był 1983 rok. Po kilku latach praktyki i pracy u ojca, w roku 90. otworzyłem własny zakład jubilerski. Jesteśmy wielopokoleniową rodziną jubilerów, począwszy od dziadka, który w 1936 r. otworzył pierwszy warsztat złotniczy w Gdyni. Następnie ojciec, a teraz ja.

Jaka idea stoi za otwarciem Wielocha Concept Store?

Postanowiliśmy wprowadzić na rynek trójmiejski wyjątkowe marki – unikatowe kolekcje jak i pojedyncze wzory, które zwróciły naszą uwagę na targach. Do takich możemy zaliczyć duńską projektantkę BJORG, której kolekcje After Eden i Grey Knight można podziwiać w naszym sklepie.

Zaczynacie z marką Annamaria Cammilli.

Tak, to bardzo wyjątkowa marka włoska. Jej założycielka jest malarką i rzeźbiarką inspirującą się naturą – kwiatami, wydmami pustyni czy falami morskimi. Jej projekty odsłaniają głębię wzoru. Jako jedyna firma na świecie wykonuje swoje kolekcje w 6 kolorach złota.

Obserwuje pan tę branżę od trzech dekad. Diamenty są wieczne, ale co zmieniło się na polskim rynku?

Diamenty są wieczne, ale zmieniło się bardzo wiele. Przede wszystkim wzornictwo i technologia. Pomimo tego najważniejsze pozostaje wykończenie, czyli ręczna praca jubilera. Wszystkie kamienie biżuterii, którą posiadamy w sklepie, są oprawiane ręcznie. To podstawa i bardzo o to dbamy. Dzięki temu biżuteria jest niezwykle trwała.

wileocha3A jak zmieniła się klientela?

Z pewnością ludzie są bardziej wymagający. Poszukują oryginalnej, klasycznej czy też ekstrawaganckiej biżuterii, nie interesuje ich waga wyrobu, ale przede wszystkim wyjątkowość projektu. Oczywiście liczy się też wykonanie i jakość.

Jaką biżuterię preferują Polki?

Polki preferują klasyczne wzory. Mam nadzieję, że wprowadzenie marek Annamaria Cammilli czy Dario&Peter sprawi, że panie zagustują też w bardziej nietuzinkowych, koncepcyjnych wzorach i kolorach. Dla Pań, które pozostaną wierne tradycyjnym wzorom proponujemy kolekcje niemieckich firm Erwin&Reich czy Breuning.

 

Biżuteria Anna Maria Cammilli to produkty ze złota, które występuje w sześciu kolorach. „Jako jedna z nielicznych firm dysponujemy sześcioma różnymi kolorami złota. Większość firm oferuje róż, żółty i biel. My mamy sześć wyjątkowych kolorów: róż, żółty, pomarańcz, czerń, biel i beż. Nie są malowane, ale w różny sposób mieszane.” – mówi Gernot Safron, menadżer produktu włoskiej marki. Nie tylko kolory, ale też kształty, inspirowane naturą.

 

fot.: Tomasz Sagan

Galeria zdjęć


REKLAMA
REKLAMA