REKLAMA
Anywhere logo

Głosuj na Gdańsk!

2017-02-01
...
Jeśli macie wątpliwości co do tego, czy Gdańsk jest rozpoznawalną europejską marką, to nominacja miasta do prestiżowego miana European Best Destination 2017 powinna je rozwiać. A przecież możecie też pomóc Gdańskowi w zdobyciu jeszcze większej popularności!

Konkurs „European Best Destination 2017” to coroczny plebiscyt, organizowany przez brukselską organizację turystyczną nazywającą się po prostu European Best Destinations. W tym roku pośród 20 nominowanych destynacji z całej Europy znalazło się także jedno polskie miasto – Gdańsk. Choć rywale są trudni – w stawce znalazły się m.in. San Sebastian, Porto, Wiedeń, Londyn, Madryt, Rzym czy Ateny – to stolica Pomorza nie jest bez szans.

Miasta biorące udział w konkursie zostały wybrane przez EBD na podstawie badań Eurostatu i informacjach o aktywności miast w sieci. Sam konkurs opiera się zaś o głosowanie w internecie. Jeśli chcesz zatem pomóc Gdańskowi w zdobyciu zaszczytnego lauru, możesz wejść na stronę www.visitgdansk.com, która następnie przekieruje cię do arkusza, za pomocą którego możesz oddać głos, lub bezpośrednio na www.vote.ebdest.in. Głosowanie trwa od 20 stycznia do 10 lutego, ale po pierwszych 7 dniach można oddać kolejny głos. Zwycięzca będzie mógł przez rok posługiwać się mianem i logotypem Najlepszej Europejskiej Destynacji 2017, a EBD będzie także wspierało i reklamowało miasto poprzez swoje kanały.

Sama nominacja do miana European Best Destination 2017 to wielki sukces. Analitycy wskazują, że nawet jeśli Gdańsk nie wygra konkursu, może dzięki znalezieniu się w stawce 20 kandydatów spodziewać się 15%-owego przyrostu liczby turystów. I nic w tym dziwnego. Aktywna obecność w mediach społecznościowych, wizyty dziennikarzy i blogerów z całego świata, którzy są przyciągani dzięki ważnym i głośnym wydarzeniom kulturalnym i sportowym – to wszystko sprawia, że każdego roku Gdańsk odwiedza coraz więcej turystów. Tylko latem ubiegłego roku do Gdańska zajrzało blisko 770 tysięcy gości z całej planety. Według redakcji „Lonely Planet” średnia ocena pobytu w mieście do 8,8/10 punktów. 2017 roku prawdopodobnie turystów będzie jeszcze więcej, zwłaszcza, że przez najbliższy rok miasto może się oficjalnie posługiwać mianem nominowanego do nagrody European Best Destination 2017. 

gdansk

Trudno się zatem dziwić, że samym włodarzom miasta zależy na osiągnięciu jak najlepszego wyniku w plebiscycie. Do oddania głosu na Gdańsk zachęcają specjalnie opracowane kampanie krajowe i zagraniczne, publikowane między innymi na portalach Polskiej Organizacji Turystycznej, Pomorskiej Organizacji Turystycznej i Gdańskiej Organizacji Turystycznej. Informacje o nominacji są też regularnie publikowane w mediach społecznościowych, a także lokalnych, jak portale gdańsk.pl oraz trojmiasto.pl. Gdańsk liczy też na mieszkańców, do których dociera poprzez citylighty eksponowane na przystankach komunikacji miejskiej oraz plakaty rozwieszone w różnych miejskich urzędach.

Wyniki głosowania ujawnione zostaną 10 lutego na stronach należących do EBD oraz ich profilach w social mediach. Wtedy dowiemy się, która z 20 nominowanych destynacji została przez internautów okrzyknięta kierunkiem roku oraz jakie wyniki uzyskały pozostałe kandydatury. Przed dwoma laty w głosowaniu zwyciężyło francuskie Bordeaux, zaś w zeszłym roku laureatem został chorwacki Zadar. Liczymy, że pomożecie nam, by w tym roku do tego zacnego grona dołączył Gdańsk!

REKLAMA
REKLAMA