REKLAMA
Anywhere logo

Sukces Gdańska (za)procentuje!

2017-07-07
...
Trzecie miejsce i 47 tysięcy głosów otrzymanych przez Gdańsk w międzynarodowym plebiscycie European Best Destination 2017 otwiera przed miastem nowe, ciekawe perspektywy.

Przypomnijmy, że w trwającym trzy tygodnie konkursie internauci wybierali najatrakcyjniejsze cele turystyczne w Europie. Gdańsk zajął trzecie miejsce, zaraz po tak popularnych markach turystycznych jak Porto i Mediolan. Sukces to tym większy, że odniesiony w roli debiutanta w plebiscycie.

Była to ósma edycja plebiscytu. W trwającym trzy tygodnie konkursie oddano ponad 425 tys. głosów z ponad 170 krajów, z czego prawie 47 tys. na Gdańsk (zwycięskie Porto uzyskało blisko 140 tys.). Okazało się, że Gdańsk był faworytem wśród internautów z Danii, Norwegii, Niemiec oraz, oczywiście, Polski. Dużo głosów spłynęło też z Portugalii i Hiszpanii, a nawet z Japonii!

gdansk

Gdańsk może się poszczycić stałym wzrostem ruchu turystycznego od czasu Euro 2012. W zeszłym roku nad Motławą zawitało 1,9 mln gości z kraju i zagranicy. Obcokrajowcy stanowili mniej więcej jedną trzecią tej liczby - ponad 600 tys. 

Poza niekwestionowanym prestiżem, wysokie miejsce może oznaczać dla Gdańska konkretne profity - plebiscyty z ubiegłych lat przynosiły laureatom wzrost ruchu turystycznego o średnio 15 proc. Jeśli prognozy się potwierdzą, w tym roku do Gdańska przyjedzie przeszło 300 tys. turystów więcej niż przed rokiem.

Coroczny plebiscyt organizowany jest przez europejską organizację European Best Destinations, która zajmuje się promocją kultury i turystyki w Europie.

REKLAMA
REKLAMA