REKLAMA
Anywhere logo

Akademickie Targi Pracy Trójmiasto 2017

2017-10-07
...
Lada moment studenci znów powrócą do akademickich ław i będą myśleć o nauce i... karierze. W jednym i drugim z pomocą przychodzą gdańskie uczelnie wyższe, które nie tylko kształcą, ale chcą też pomagać w stawianiu pierwszych kroków na wymagającym rynku pracy.

Akademickie Targi Pracy Trójmiasto, które odbędą się 24 października na terenie Bałtyckiego Kampusu Uniwersytetu Gdańskiego, to wspólna inicjatywa Biur Karier wszystkich największych uczelni publicznych w Trójmieście: Uniwersytetu Gdańskiego, Politechniki Gdańskiej, Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu, Akademii Marynarki Wojennej i Akademii Morskiej.

Podczas targów studenci i absolwenci (rzecz jasna nie tylko wyżej wymienionych uczelni) będą mogli nie tylko zapoznać się z aktualnymi ofertami pracy, stażów i praktyk przedstawionymi przez ponad 70 pracodawców z regionu, ale także, a może przede wszystkim, dowiedzą się wszystkiego na temat aktualnych potrzeb i wymagań stawianych przez pracodawców. Uczestnicy targów dostaną też możliwość wzięcia udział w licznych konkursach.

monika-jurczyk

Podczas targów zaplanowany został także szereg wykładów i warsztatów, które mają pomóc zainteresowanym studentom i absolwentom w różnych aspektach planowania swojej kariery. W ramach projektu STUDY IN GDANSK jednym z prelegentów będzie ceniona stylistka Monika Jurczyk, która opowie o wizerunku biznesowym i budowaniu prestiżu poprzez ubranie. – To, co mamy na sobie, oddziałuje na ludzi. Mamy tylko siedem sekund na zrobienie pierwszego wrażenia i dobrze jest, jeżeli panujemy nad tym wrażeniem – wyjaśnia Monika Jurczyk. – To pomaga zarówno w biznesie, jak i w życiu prywatnym. Ubrania mają dla nas realizować cele. Nie powinno być tak, że kiedy stajemy przed szafą i zastanawiamy się, co na siebie włożyć, to liczy się dla nas tylko to, czy wyglądamy w tym ładnie czy brzydko. Powinniśmy zastanowić się, co tym ubraniem chcemy osiągnąć. Na przykład ubrania, które mają fakturę – marynarki, koszule – budują wrażenie profesjonalizmu, ale jednocześnie dystans. Jeżeli zatem chcemy zbliżyć się do zespołu to lepiej postawić na dzianinę, która jest miękka i przyjemna w dotyku. To sprawia, że ludzie nas bardziej lubią.

Monika Jurczyk zwraca uwagę, że o takich detalach trzeba pamiętać już od samego początku kariery. Sama pierwszą pracę dostała dzięki... marynarce. – Swoją firmę założyłam, kiedy miałam 22 lata. Wcześniej miałam jedną rozmowę kwalifikacyjną i dostałam pracę tylko dlatego, że byłam w żółtej marynarce – pamiętam to do dziś – opowiada. – Od trzynastu lat pracuję wizerunkiem, więc żeby przedstawiać odpowiednio swoją osobę, żeby moje oferty wyglądały jak należy, muszę sprawiać odpowiednie wrażenie. Myślę, że dbanie o wizerunek to ważny element przekonywania innych do własnej osoby. Bardzo dobrze przed rozmową kwalifikacyjną jest wybadać, w czym chodzą przyszli koledzy z pracy, żeby nasz wizerunek od razu mówił, że do tej firmy pasujemy i będziemy się dobrze dogadywać z resztą. Samo ubranie oczywiście niczego nam nie zdobędzie, za tym muszą iść jakieś kompetencje i umiejętności, ale ubranie plus umiejętności to prosta droga do sukcesu – dodaje.

Sponsorem wydarzenia jest firma Thomson Reuters, zaś partnerem State Street Bank GmbH. Partnerem wspierającym jest STUDY IN GDANSK (www.study-gdansk.com) – projekt prowadzony przez Wydział Promocji i Komunikacji Społecznej gdańskiego magistratu. Jest to inicjatywa promująca gdańskie uczelnie wyższe w kraju jak i za granicą. W ramach projektu podejmuje się również szereg działań mających na celu zachęcenie młodych osób do wybrania Gdańska nie tylko na czas studiów, ale także jako atrakcyjnego miejsca do życia, rozwoju osobistego i zawodowego.

Galeria zdjęć


REKLAMA
REKLAMA