REKLAMA
Anywhere logo

Mateusz Kusznierewicz: Wybierz Gdańsk

2015-12-12
...
Czy słyszeliście o akcji „Wybierz Gdańsk”, zachęcającej do zamieszkania, pracowania i uczenia się w naszym mieście? To świetny pomysł! Sam wybrałem to miasto wiele lat przed rozpoczęciem wspomnianej kampanii i wiem, że był to strzał w 10.

 

Gdańsk rozwija się bardzo szybko. Nowe drogi, osiedla, biurowce, obiekty kulturalne i sportowe czy przyjazna dla mieszkańców infrastruktura dzielnicowa powstają na naszych oczach. Już to sprawia, że warto pomyśleć, by wybrać go na swoje miejsce na ziemi. Wspomniana kampania zwraca uwagę na dodatkowe korzyści, które – mimo że bardzo pozytywnie wpływają na nasze codzienne życie, wcale nie są tak oczywiste i łatwo zauważalne.

Jej założenia są proste. Podczas większych wydarzeń, które mają miejsce na terenie naszego miasta i w okolicach ustawiane są przyciągające uwagę instalacje, informujące o zaletach Gdańska. Organizatorzy nie ukrywają, że choć kampania skierowana jest do każdego, jej głównym celem jest przyciągnięcie do Gdańska ludzi młodych.

Gdańsk to najbardziej rowerowe miasto Polski, co stało się jednym z haseł kampanii. Z imponującą siecią tras rowerowych, liczącą aż 560 km, trudno, żeby było inaczej. A samorządowcy wciąż intensywnie pracują nad wdrożeniem systemu roweru miejskiego.

W Gdańsku nie ma korków. Na pierwszy rzut oka to hasło brzmi dość buńczucznie. Jednak szczegółowe badania jasno pokazują, że w Gdańsku dziennie tracimy z tego powodu średnio 14 minut i 46 sekund, a w innych miastach – od 20 do 25 minut. W skali roku, a nawet miesiąca, różnica jest więc kolosalna.

W ciągu ostatnich lat do Gdańska sprowadziło się 50 tys. osób. Czy wiedzieliście, że to jedno z niewielu dużych miast w Polsce, które się nie wyludnia? W zeszłym roku przybyło nam 1,1 tys. mieszkańców. Ten fakt pokazuje, że kapania ma solidne podstawy i warto zachęcać kolejne osoby do poszerzenia zacnego grona gdańszczan. To przecież właśnie ludzie tworzą wyjątkową atmosferę naszego Gdańska i wspólnie pracują na jego sukcesy. Jedno z haseł kampanii: „Nie wyjeżdżaj do Londynu. Wybierz Gdańsk!” jest więc trafne.

To nie wszystkie podkreślane przez „Wybierz Gdańsk” walory. Serdecznie zachęcam do zapoznania się z pozostałymi hasłami. Przekonacie się, że nie są to puste słowa. Informacje o projekcie znaleźć można na www.wybierzgdansk.pl.

Na zakończenie warto dodać, że organizatorem projektu jest Fundacja Gdańsk Global, a patronat honorowy nad inicjatywą objął Prezydent Miasta Gdańska. W projekt zaangażowały się również: Olivia Business Centre, ECS, MTG, GOT, Pracodawcy Pomorza, Fundacja Gdańska i Radio Gdańsk.

 

fot.: Sylwester Ciszek

REKLAMA