Każdy człowiek w pewnym momencie życia musi zadać sobie pytanie – po co? Po co te męczące treningi, poranne wstawanie, brak pieniędzy i nieustanne wątpliwości pod tytułem – co ja robię ze swoim życiem? Za rogiem czeka na mnie cieplutka posadka za 2500 brutto i symboliczny wręcz mobbing ze strony pracodawcy. Sposób w jaki każdy odpowie sobie na to pytanie, oddzieli przyszłych prezesów, olimpijczyków i noblistów od reszty społeczeństwa.
W walce o uświadomienie sobie własnego potencjału nie zostajemy jednak bez wsparcia. Nowa kampania społeczna zainaugurowana w siedzibie Polskiego Komitetu Olimpijskiego przez Bridgestone, największego producenta opon i wyrobów z gumy, ma za zadanie pomóc niepewnym jednostkom w trudnym momencie wyboru. „PODĄŻAJ ZA MARZENIAMI, bez względu na wszystko”, ma na celu motywowanie osób w każdym wieku, bez względu na przedmiot zainteresowania, by, niezależnie od przeciwności losu, decydowali się na ryzyko związane z gonieniem własnych marzeń.
Andrzej Kraśnicki, prezes Polskiego Komitetu Olimpijskiego pozytywnie przyjął inicjatywę Bridgestone.
– Cieszę się, że wspólnie będziemy mogli wspierać polskich olimpijczyków oraz współpracować w ramach kampanii „PODĄŻAJ ZA MARZENIAMI, bez względu na wszystko”, która rozpoczyna się tuż przed startem igrzysk olimpijskich – najważniejszego wydarzenia w świecie sportu. Każdy sportowiec przeżywał w swojej karierze ciężkie chwile i myślę, że to bardzo ważne, by młodzi ludzie mogli poznać inspirujące historie dwójki polskich olimpijczyków. Dzięki nim mogą wyciągać wnioski i uczyć się, że ciężka praca i determinacja mogą przezwyciężyć nawet największe przeszkody.
Ambasadorami kampanii są drużynowy mistrz świata w skokach narciarskich, Maciej Kot oraz finalistka olimpijskiego biegu na 800 metrów – Joanna Jóźwik.
Na konferencji prasowej sportowcy opowiadali o tym, w jaki sposób radzili sobie z przeszkodami na drodze do kariery.
– Kiedy dowiedziałem się, że nie zostałem powołany do reprezentacji Polski jadącej na mistrzostwa świata, miałem naprawdę czarne myśli, rozważałem nawet zakończenie sportowej kariery. Byłem w bardzo kiepskim stanie psychicznym. Wiedziałem, że muszę zmienić nastawienie, aby osiągnąć swoje cele – mówił Maciej Kot – Kosztowało mnie to bardzo dużo wysiłku. Teraz już wiem, że z odpowiednim podejściem mogę pokonać każdą przeszkodę i zrealizować marzenie o olimpijskim medalu.
Skoczek będzie miał okazję udowodnić swoją wartość podczas najbliższych zimowych igrzysk olimpijskich w Pjongczangu.
– Nie zawsze było mi łatwo. Musiałam stawić czoła wielu wyzwaniom, ale zawsze wierzyłam w siebie. – opowiadała z kolei Joanna Jóźwik – Dalej będę ciężko pracować, żeby spełnić swoje sportowe marzenia, bez względu na wszystko.
Jej historia wiąże się z całym pasmem wyrzeczeń. Od dziecka marzyła o złocie olimpijskim, a jedyny sposób, w jaki mogła to osiągnąć wiązał się z przeprowadzką z rodzinnego domu na podkarpaciu do Warszawy. Pierwszy sukces osiągnęła w 2014 roku, gdzie zdobyła brązowy medal mistrzostw Europy i awansowała do finałowego biegu mistrzostw świata. W międzyczasie doznała wielu kontuzji, co nie przeszkodziło jej jednak w pobiciu swojego życiowego rekordu na igrzyskach olimpijskich w Rio, gdzie w finale na 800 metrów zajęła wysokie, piąte miejsce.
Kampania „PODĄŻAJ ZA MARZENIAMI, bez względu na wszystko” w założenia trwać będzie przez cały rok olimpijski. Firma Bridgestone jest Globalnym Partnerem Olimpijskim na najbliższe 7 lat, w ramach których odbędą się Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Pjongczangu w 2018 roku, Igrzyska Olimpijskie w Tokio w 2020 roku, Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Pekinie w 2022 roku oraz Igrzyska Olimpijskie w Paryżu w 2024 roku.