Disney „uwalnia” swoje archiwum z powodu koronawirusa. Setki klasyków już dostępne!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Serwis streamingowy Disney+ podzielił się danymi dotyczącymi popularności poszczególnych tytułów swojej oferty według krajów europejskich. Bezapelacyjnie rządzą opowieści o Aladynie i Królu Lwie. Polska plasuje się wśród hipsterów Europy i wybiera „Mulan”.

Wzmożona aktywność serwisów VOD zachęca do sięgania po familijną klasykę. Przyspieszony europejski start platformy streamingowej Disney+ dostarczył odbiorcom wielu klasycznych tytułów, z których mogą wybierać nie tylko dzieci, ale również nostalgicznie usposobieni rodzice. Nadawca przygotował zestawienie najpopularniejszych tytułów według krajów.

Zestawienie powstało dzięki współpracy z firmą OnBuy.com, która wykorzystała narzędzie analityczne Ahrefs, aby ustalić, które klasyki animacji Disneya cieszą się największą popularnością w poszczególnych 42 krajach europejskich.
Według ustaleń OnBuy animacja „Aladyn” z 1992 r. jest najpopularniejszym klasycznym animowanym filmem Disneya w Europie – króluje na szczytach zestawień w 14 krajach, wśród których znajdują się: Belgia, Francja, Niemcy i Włochy.
Klasyczny animowany „Król Lew” (1994) króluje w 10 krajach europejskich, w tym w Wielkiej Brytanii i Holandii, a także w Rosji, na Ukrainie, Islandii, a także w Bułgarii i Macedonii.
„Piękna i Bestia” z 1991 r. jest najczęściej oglądana na Litwie, w Bośni i Hercegowinie, w Albanii, na Białorusi i na Malcie. Co ciekawe, na Litwie widzów wzrusza również olskulowa opowieść „Kopciuszek” z 1950 r.
„Tarzan” z 1999 r. wspiął się na szczyty popularności w Mołdawii, Rumunii i na Słowacji.
Jako niszę można potraktować „Piotrusia Pana” z 1953 r., który cieszy się największą popularnością na Cyprze. Z kolei „Księga dżungli” z 1967 r. króluje w Czarnogórze.

W Polsce rekordy popularności bije film o wojowniczej księżniczce – „Mulan” z 1998.

Przypomnijmy niektóre dostępne w ofercie Disney+ pełnometrażowe animacje:
„Królewna Śnieżka” (1937), „Pinokio” (1940), „Fantasia” (1940), „Dumbo” (1941), „Bambi” (1942), „Kopciuszek” (1950), „Alicja w Krainie Czarów” (1951), „Piotruś Pan” (1953), „Zakochany kundel” (1955), „Śpiąca Królewna” (1959), „101 dalmatyńczyków” (1961), „Sword in the Stone (1963), „Księga dżungli” (1967), „ArysKOTraci” (1970), „Kubuś Puchatek”(1977), „Fox and the Hound” (1981), „Mała Syrenka” (1989), „Piękna i Bestia” (1991), „Aladyn” (1992), „Król Lew” (1994), „Pocahontas” (1995), „Dzwonnik z Notre Dame” (1996), „Hercules” (1997), „Mulan” (1998) i „Tarzan” (1999).

fot.: shutterstock.com

 

Czy jestem pato-coachem? | Viralowy Tata

Viralowy Tata na kanapie u Uli Grabowskiej w #anywhereTV. Porozmawiamy o jego zasięgowych nagraniach na TikToku, o tematach politycznych, które porusza i o jego kontakcie z młodzieżą, do której kieruje swoje treści.

Staram się być koleżanką dla mojego synka | Masza Wągrocka

Prosto z serca Fabryki Norblina transmitujemy dla Was program #burzawkinie, który prowadzi Kinga Burzyńska. Tym razem naszą gościnią jest Masza Wągrocka, znana z hitowego serialu „Matki Pingwinów” dostępnego na Netflix. Dowiemy się jak przygotowywała się do roli w serialu. Czy w codzienności Maszy znajdziemy coś równie zaskakującego jak w fabule serialu?

Rodzice chcieli żebym był prawnikiem, nie fryzjerem | Tomasz Schmidt

Rafael Grieger ponownie zawitał na naszą platformę z kolejnym odcinkiem programu #TheCultureOfTotalBeauty.Tym razem jego gościem jest Tomasz Schmidt – właściciel renomowanego salonu fryzjerskiego w Poznaniu. Porozmawiamy o pierwszych krokach w branży, posiadaniu własnego salonu i zespołu. Czy była to łatwa droga?

Dzięki Puppy Jodze pieski znajdują nowe domy | Wioleta Jusiak

W najnowszym odcinku naszego programu mieliśmy przyjemność gościć Weronikę Jusiak – założycielkę studia jogi „4 łapy na macie”, który łączy miłość do zwierząt i pasję do jogi. Rozmawialiśmy o tym, jak joga może pozytywnie wpłynąć na relację między człowiekiem a jego pupilem oraz o niesamowitej filozofii stojącej za projektem.