Miejska dżungla nabiera nowego znaczenia w kampanii Converse

ADA PIOTROWSKA

converse-1

Converse od zawsze był przedsiębiorstwem tworzącym w stylu ulicznym – trzyma się swojego autentycznego, prostego stylu, produkując unikalne modele butów, które dopełniają każdą stylizację. Ich kultowe już trampki, które powstały na początku dwudziestego wieku jako buty do koszykówki, nie przemijają w niepamięć. Wręcz przeciwnie – ich uniwersalność wiąże się z sezonu na sezon coraz bardziej z globalnymi ruchami społecznymi, działaniem dla dobra planety, współpracą z cenionymi projektantami i prestiżowymi celebrytami. W 2019 roku marka zapowiedziała, że będzie produkować buty z odpadów przemysłowych, dzięki czemu tony odpadów zyskały nowe życie. W tym roku Converse poszedł krok dalej.

Wyświetl ten post na Instagramie.

City… Wild City… – to nasz świeżo wymalowany mural, który od teraz wypełnia przestrzeń w jednym z tuneli Ronda Mogilskiego w Krakowie. 🎨 Wypełnia kolorami, roślinami i zwierzętami, dziką naturą i jej symbolami. Ten wyjątkowy artystyczny projekt zrealizowaliśmy po raz kolejny wspólnie z @101muralidlakrakowa oraz Małgorzatą Jantos, wiceprzewodniczącą Rady Miasta Krakowa w latach 2010-2018. 🤝🙂💛 . . . . . #wearmedicine #artismymedicine #collaborationart #art #cityart #wallart #artcity #city #artist #mural #muralart #wildcity #krakow #cracow #streetart #natura #nature #togetherfornature #fornature #wildlife #wildnature #wildnaturematters #101muralidlakrakowa

 
Reklama

Post udostępniony przez MEDICINE everyday therapy (@wearmedicine)

Przy ulicy Jaworzyńskiej, tuż obok jednego z najbardziej ruchliwych skrzyżowań w Warszawie, pojawił się nietypowy, przykuwający uwagę mural. W stolicy jest już oczyszczający powietrze billboard i antysmogowy chodnik. W ostatnich tygodniach do panteonu ekologicznych rozwiązań w mieście dołączył także pochłaniający zanieczyszczenia z powietrza mural, opatrzony charakterystyczną gwiazdką „All Star”. W jaki sposób w samym sercu spalin wielkiego miasta może zmieścić się oczyszczająca moc kilkuset drzew? Wszystko za sprawą fotokatalitycznych farb użytych do wykonania projektu. Imitują one działanie natury – ich składnik aktywny, dwutlenek tytanu, zmienia zanieczyszczenia w bezpieczne azotany i węglany.

Warszawa nie jest jedynym miastem, które zostało przyozdobione użyteczną sztuką uliczną. 12 lokalizacji na całym świecie, w tym Belgrad, Dżakarta, Lima czy Sydney, bierze udział w akcji „City forests”, za którą odpowiada właśnie marka Converse. Wszystkie powstałe murale łącznie są odpowiednikiem zasadzenia aż trzech tysięcy drzew.

Firma odpowiada w ten sposób nie tylko na rosnące w zawrotnym tempie globalne skażenie powietrza, ale też stara się o pozytywne i twórcze reakcje społeczności zamkniętych na długie miesiące w domach w związku z pandemią koronawirusa. Teraz, gdy świat znów powoli przyspiesza, Converse znajduje czas na przypomnienie o zrównoważonym stylu życia, łączeniu sił i kreatywnym budowaniu przyszłości w swoim pozytywnym przekazie. W myśl hasła „Create Together For Tomorrow”, lokalni artyści łączą swoje odmienne style, by stworzyć murale reprezentujące ich wizję przyjaznego dla mieszkańców miasta przyszłości. Wykonania warszawskiej części projektu podjęli się Dawid Ryski i Maciek Polak – czyli mieszanka prostego, plakatowego, prasowego stylu z nowoczesną kreską o nieco abstrakcyjnym zacięciu. Dwa pozornie różne światy łączą się w muralu przedstawiającym modernistyczne budynki wraz z oplatającymi je, surrealistycznie wesołkowatymi kwiatami.

„Miejskie lasy” w miejskiej dżungli to kolejny dowód na to, że sztuka uliczna stanowi często celną, lekko humorystyczną odpowiedź na potrzeby społeczeństwa, przychodząc na ratunek szarej codzienności. Converse z dumą prezentuje kolejny odważny i ważny projekt, a my czekamy nie tylko na odsłonięcie murali w pozostałych miastach, ale też przemysłowe wykorzystanie cudotwórczych farb na szeroką skalę! Póki co bacznie obserwujemy jak sztuka współczesna przypomina o miejscu przyrody w miastach. Niedawno miały premierę, między innymi, murale „Wild City”, stworzone we współpracy z marką Medicine. Projekt Olgi Mulicy, Joanny Krótkiej, Pauliny Czak i Piotra Jakóba można podziwiać na Rondzie Mogilskim w Krakowie. Może nie oddycha niczym świeżo zasadzone drzewa, ale skutecznie odwraca uwagę od betonowej codzienności. A jak wasze miasto łączy faunę i florę ze sztuką?

Share this post

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

PROPONOWANE