Jeden z najszybszych elektryków na ziemi w rękach Nico Rosberga – Volkswagen ID.R na torze Nurburgring

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Kilkukrotny rekordzista za kierownicą kilkukrotnego rekordzisty. To niebywałe spotkanie odbyło się w niebywałym miejscu – na “zielonym piekle”. Jeden z najlepszych kierowców F1 – Nico Rosberg, testował na torze najszybsze dziecko z koncernu VW. Model ID.R to wielokrotny rekordzista w swojej bezemisyjnej kategorii. Nico po kilku okrążeniach był szczerze zachwycony tym autem, zwłaszcza że sam jest wielkim fanem elektromobilności i przechodzenia z silników spalinowych na elektryczne.

Rosberg od czasu przejścia na sportową „emeryturę” inwestuje w technologie przyszłości. Założył, między innymi, Greentech Festival – wydarzenie, którego celem jest promowanie zrównoważonego rozwoju zielonych technologii. 35-latek jest szczególnie zafascynowany firmami, które pracują nad innowacyjnymi rozwiązaniami w dziedzinie mobilności. Na torze Nürburgring po raz pierwszy zasiadł za kierownicą Volkswagena ID.R w roli kierowcy testowego. W mediach społecznościowych Nico Rosberg stwierdził, że takie wrażenia przynosi tylko Formuła 1.

W dniu planowanych jazd, pogoda nie dopisywała. Lecz Nico wcale to nie przeszkadzało: “Minęło trochę czasu od momentu, kiedy ostatnio miałem okazję jeździć wyczynowym samochodem wyścigowym podczas deszczu, ale w ID.R od razu poczułem się jak ryba w wodzie. To było fantastyczne uczucie.” – powiedział Rosberg po teście. „Wyrazy uznania dla inżynierów Volkswagena, którzy wykonali pionierską pracę w dziedzinie elektromobilności. Zadaniem sportów motorowych jest zmiana mobilności jako całości. Sport motorowy powinien być platformą testową i rozwojową dla samochodów produkowanych seryjnie. Dokładnie tak jest w wypadku ID.R i ID.3. Osobiście mogę sobie wyobrazić zakup ID.3 na potrzeby mojej rodziny”.

Volkswagen Motorsport wciąż odnosi sukcesy za sprawą ID.R. Elektryczny samochód wyścigowy ma na swoim koncie już pięć rekordów – oprócz rekordu wszechczasów w wyścigu na Pikes Peak w Kolorado (USA), na trasie w Goodwood (Wielka Brytania) oraz na drodze Tianmen Mountain w Zhangjiajie (Chiny) do ID.R należą również rekord okrążenia dla samochodów elektrycznych na Północnej Pętli toru Nürburgring i toru Bilster Berg (także w Niemczech). Wnioski z testów i rekordowych przejazdów w wykonaniu ID.R są brane pod uwagę podczas opracowywania elektrycznych modeli z rodziny ID. Jej przedstawiciele – kompaktowy ID.3 i SUV ID.4 – już są oferowane w sprzedaży. Do 2025 roku Volkswagen zamierza wprowadzić do oferty ponad 20 samochodów elektrycznych.

Reklama