Niskokaloryczne zamienniki makaronu

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Produkty niskokaloryczne to takie, które zawierają nie więcej niż 40 kcal w 100 g w żywności i nie więcej niż 20 kcal w 100 ml w produktach płynnych. Najmniej kaloryczne są warzywa z dużą zawartością wody jak: ogórek, sałata, pomidor, cukinia, czy seler naciowy. To dlatego pierwszą propozycją „makaronu” niskokalorycznego, jest przygotowanie go z cukini czy marchewki. Wystarczy obieraczka do warzyw lub bardziej profesjonalny spiralizer i mamy precyzyjnie przygotowane tagliatelle czy spaghetti warzywne.

Świetną propozycją jest makaron konjac produkowany z rozpuszczalnego błonnika Glukomannan konnyak. To produkt naturalny i bezglutenowy a dzięki wysokiej zawartości błonnika daje bardzo duże uczucie sytości. Wystarczy go odsączyć, przelać zimną wodą i dodać do sosu.   

Nietypową propozycją są wodorosty Wakame. Bogate w składniki mineralne jak: magnez, wapń i żelazo. Będą komponować się z wybranymi smakami. Są sprężyste i lekko słodkie w smaku.

Jeśli lubisz zapiekany makaron w sosie, wymień go na niskokaloryczny kalafior, który świetnie komponuje się z tymi samymi sosami przygotowywanymi do klasycznego makaronu. Poznawaj nowe kompozycje smakowe.

Zaskakującym jest, że kopytka, gnocchi czy kluski śląskie zawierają około 150 kcal w 100 g produktu, czyli około połowę mniej niż makaron.

Przeczytaj o skrobi opornej w ziemniakach i jej zdolności do przeciwdziałania otyłości TUTAJ (https://czytajsklad.com/ziemniaki-skrobia-oporna/)

Reklama

Chcę żeby moje klientki wzbudzały zazdrość | Theo Dimitri

Kolejny odcinek #TheCultureOfBeauty. Tym razem nasz prowadzący Rafael Grieger porozmawia z Theo Dimitrim – zdecydowanym mistrzem w swoim fachu. Theo to genialny szkoleniowiec fryzjerstwa i stylista. Dziś swoją wiedzę zaprezentuje nam w praktyce – na modelce.

Chcesz dojść do celu? Zadbaj najpierw o siebie! | Karolina Karolczak

Naszą gościnią jest Karolina Karolczak – ekspertka realizacji celów i wyników finansowych, mentorka skutecznego planowania. Wspiera liderów i przedsiębiorców w skalowaniu biznesu, zwiększaniu rentowności i transformacji organizacji. Twórczyni programu #CELOMANIA, który pomaga firmom zwiększać wyniki nawet o 30% rocznie. Pracowała nad strategiami w 24 krajach, współpracując z globalnymi markami jak Frugo, Levi’s, Black czy Grupa ENEL-MED.