Kolejny miesiąc sezonu letniego potwierdził pełną odbudowę ruchu pasażerskiego. W czerwcu z usług lotniska skorzystało 315 552 pasażerów i obsłużono na nim 2 168 operacji lotniczych. Stanowiło to odpowiednio 106,1% wolumenu pasażerów i 105,9% operacji startów i lądowań w stosunku do analogicznego okresu roku 2019. To również najlepszy przewozowo miesiąc w historii lotniska.
Szczególnie wysokie wzrosty odnotowano w porównaniu z czerwcem 2021 r.: 285,1% obsłużonych pasażerów i 161,9% operacji. Czerwiec 2022 roku okazał się najlepszym przewozowo miesiącem w 10-letniej historii lotniska. Poprzedni rekord przewozów został ustanowiony w maju 2022 roku, kiedy obsłużono 307 081 pasażerów. Wcześniej, najlepszym przewozowo miesiącem był sierpień 2019 roku, w którym obsłużono 303 133 pasażerów.
W minionym miesiącu pasażerowie lotniska tradycyjnie najczęściej wybierali Londyn, a w następnej kolejności Dublin, Rygę, Bergamo i Rzym.
W pierwszym półroczu 2022 roku lotnisko obsłużyło 1 416 118 pasażerów i 10 953 operacje startów i lądowań. To odpowiednio 89,4% wolumenu pasażerów i 98,4% operacji startów i lądowań w stosunku do pierwszego półrocza roku 2019.
„Nieustannie pracujemy nad rozwojem oferty skierowanej do naszych klientów. Mimo trudności rynkowych, których w nadmiarze doświadczaliśmy w ostatnich dwóch latach staramy się jak najlepiej wypełniać rolę lotniska low-costowego dla aglomeracji warszawskiej i całej północno-wschodniej Polski.
W ramach istniejącej infrastruktury staramy się poszerzać zakres świadczonych usług i udogodnień dla pasażerów Jesteśmy pierwszym lotniskiem w Polsce, które w strefie ogólnodostępnej Terminala udostępniło pasażerom samoobsługowe kapsuły do spania.
Przy rosnącej liczbie destynacji, do których można polecieć z Portu Lotniczego Warszawa/Modlin taka usługa bardzo się przydaje.” – mówi Tomasz Szymczak, p. o. Prezesa Zarządu Mazowieckiego Portu Lotniczego Warszawa-Modlin.
„Priorytetowo traktujemy rozwój oferty handlowo-gastronomicznej na lotnisku. Do tej pory udało nam się skomercjalizować znaczną część powierzchni handlowych i usługowych w terminalu, które od początku pandemii nie były w pełni wykorzystywane.
Finalizujemy też rozmowy o oddaniu do użytku restauracji i kawiarni na antresoli w strefie odlotów po kontroli bezpieczeństwa, tak aby nasi pasażerowie przed podróżą mogli skorzystać z urozmaiconej oferty gastronomiczne.
Kończy się rozbudowa sklepu wolnocłowego Aelia, która dzięki prawie dwukrotnemu powiększeniu powierzchni handlowej będzie także skutkować zwiększeniem oferowanego tam asortymentu towarów.” – dodaje Tomasz Szymczak.
Rozbudowa powierzchni handlowych i gastronomicznych
W maju 2022 roku rozpoczęła się kompleksowa przebudowa powierzchni handlowych i gastronomicznych w Terminalu pasażerskim. Na parterze Terminala w strefie zastrzeżonej (znajdującej się za kontrolą bezpieczeństwa) rozbudowane zostaną sklepy duty free Aelia i convenience Relay. Rozbudowany zostanie także węzeł sanitarny.
Pasażerowie uzyskają jednocześnie dostęp do wcześniej dla nich niedostępnej powierzchni na antresoli Terminala, gdzie powstanie nowa strefa restauracyjna wraz z palarnią. Przybędzie miejsc siedzących dla oczekujących na rejsy.
Prace modernizacyjne odbywają się etapowo. W I etapie trwającym do końca czerwca br. rozbudowana została powierzchnia sklepu Aelia Duty Free. II etap prac potrwa do przełomu lipca i sierpnia br., III etap zostanie ukończony we wrześniu br. Prace prowadzone są również w godzinach nocnych, tak aby ograniczyć do minimum uciążliwości dla pasażerów.
Z początkiem lipca br. w strefie ogólnodostępnej Terminala otwarty został nowy punkt gastronomiczny, kawiarnia Atmosphere, a na terenach zielonych przed Terminalem pasażerowie mogą też od tego miesiąca korzystać z usług nowo uruchomionego punktu gastronomicznego i ogródka kawiarnianego prowadzonego pod marką Costa Coffee.