Robimy Catering dla Foodies. Marek Rogala o PascalBox i Biznesowych Planach na Przyszłość!

Tekst sponsorowany

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Marek Rogala to współzałożyciel i CEO Pascal Franchise, nowego franczyzowego konceptu gastronomicznego, stworzonego we współpracy z Pascalem Brodnickim. Od ponad 12 lat jest związany z branżą gastronomiczną. Do tej pory jako lider grupy kapitałowej Food & Friends Polska S.A. konsekwentnie rozwijał sieć restauracji typu fast casual poprzez przejęcia. Teraz ma na celu, aby Pascal Franchise stał się sposobem na rentowny projekt inwestycyjny i ciekawy projekt zawodowy dla restauratorów i prywatnych inwestorów. W tym momencie wprowadza na rynek catering pudełkowy dla foodies PascalBox, który jest pierwszym z zaplanowanych formatów konceptu Pascal Franchise. Studiował w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz University of Otago w Nowej Zelandii. Prywatnie zapalony narciarz, żeglarz i pianista.

Redakcja: Od wielu lat działasz na rynku gastronomicznym. Stworzyłeś sieć restauracji Charlie Food and Friends, skąd pomysł na Pascal Franchise?

Marek Rogala: Od wielu lat myślałem o stworzeniu nowego konceptu gastronomicznego, który zapewniałby szeroką dostępność wygodnego jakościowego jedzenia tzw. convenient food. Było dla mnie jasne, że to nie może być jedna czy dwie restauracje. Szukałem do współpracy osobowości kulinarnej, która nie tylko jest mistrzem w swoim fachu, ale także „będzie nadawać na tych samych falach” co ja. Od razu pomyślałem o Pascalu Brodnickim. To, co prezentuje w swoich programach, podczas eventów i innych aktywności jest szczere i autentyczne. Połączenie epikureizmu z przywiązaniem do jakości produktów, pragmatyzmu w kuchni z inspiracjami z podróży w jego wydaniu było dla mnie strzałem w dziesiątkę. Okazało się, że Pascal także od dawna myślał o stworzeniu biznesu, który zapewni powszechną dostępność jego kuchni. Nasze cele okazały się zbieżne. Po kilku rozmowach stało się jasne, że będziemy wspólnie realizować ten projekt.

Redakcja: Jakie są założenia Pascal Franchise?

Marek Rogala: Pascal Franchise, koncept gastronomiczny, który tworzymy we współpracy z Pascalem, będzie funkcjonował w trzech formatach. Pierwszy z nich to PascalBox, pudełkowy catering pysznościowy, czyli wygodne jedzenie na co dzień w modelu subskrypcyjnym. Działa na rynku od września 2022 r. Drugi to Pascal Today – szybki takeaway z pysznymi posiłkami domowej kuchni światowej Pascala, a trzeci to Pascal House, czyli regularne restauracje całodzienne.

Nasza wizja to zapewnienie powszechnej dostępności “convenient food”, czyli jedzenia pysznego i praktycznego. Pascal Franchise ma za zadanie stworzyć zdywersyfikowaną sieć dystrybucji, tak żeby zapewnić szerokie dotarcie dla pysznych posiłków Pascala.

Redakcja: Na jakim etapie jesteście obecnie?

Marek Rogala: Pierwszym kamieniem milowym konceptu Pascal Franchise, który został zrealizowany w pierwszej połowie b.r., było zbudowanie efektywnego łańcucha dostaw oraz centrum produkcyjnego. Drugim było uruchomienie we wrześniu PascalBox, trzecim, który obecnie realizujemy, jest wyskalowanie PascalBox do założonego poziomu poprzez systematyczne zwiększanie liczby subskrypcji.

Redakcja: Zacznijmy od PascalBox – cateringu pudełkowego

Marek Rogala: PascalBox to pierwszy catering przyjemnościowy w Polsce. Opiera się na filozofii kuchni Pascala Brodnickiego – przyjemność jedzenia, składniki najlepszej jakości i różnorodność smaków grają pierwsze skrzypce. Stawiamy na pyszność, najważniejszy jest smak. Znakiem rozpoznawczym posiłków oferowanych przez PascalBox są popisowe autorskie przepisy domowej kuchni światowej oraz sosy będące sercem jej smaków.

PascalBox stanowi istotny krok naprzód w realizacji tej wizji powszechnej dostępności pysznego i praktycznego jedzenia (convenient food). Nasz catering obejmuje strefą dostaw prawie całą Polskę i ciągle się powiększa. Obecnie można go zamawiać do ponad 3 tys. miast i miejscowości w całej Polsce poprzez serwis online www.pascalbox.pl.

Redakcja: Dla kogo jest PascalBox?

Marek Rogala: Jest takie popularne ostatnio angielskie słowo: “foodie”. Po polsku powiedzielibyśmy smakosz, łasuch. Po francusku, jak mówi Pascal, “gourmand”. Kto to jest foodie? Jesteś foodie, jeżeli cenisz sobie smak i jakość składników. Lubisz próbować nowych połączeń, przypraw, sosów, eksperymentować z jedzeniem, ale też wracać do Twoich kulinarnych faworytów. Czy gotując, czy jedząc na mieście. Jedzenie znaczy dla Ciebie więcej niż tylko sposób dostarczania energii. To także przyjemność, codzienny rytuał, treść dnia, a może nawet pasja czy inspiracja. Wtedy jesteś “foodie”, a PascalBox jest właśnie dla Ciebie.

Redakcja: Czym jeszcze wyróżniacie się wśród innych cateringów na rynku?

Marek Rogala: Po pierwsze Pascal Brodnicki jest w pełni zaangażowany w projekt, w przeciwieństwie do wielu znanych postaci udzielających jedynie swojego wizerunku. Posiłki PascalBox są przygotowywane według jego autorskich popisowych przepisów przez zespół doświadczonych kucharzy, którzy dbają o zapewnienie posiłkom restauracyjnej jakości. Żaden składnik czy przyprawa nie są przypadkowe. Przepisy powstają z najlepszych składników, produktów sezonowych, pochodzących w miarę możliwości od lokalnych dostawców, oraz tych sprowadzanych z krajów ich pochodzenia dla zapewnienia oryginalności smaków. 

Zapewniamy dużą różnorodność posiłków – do wyboru klientów są cztery linie potraw dostosowane do różnych preferencji i gustów. Znajdą coś dla siebie zarówno zwolennicy tradycyjnej kuchni domowej i schabowego (linia Domowo), fani potraw z różnych krajów świata (Światowo), wegetarianie (Zielono) oraz osoby prowadzące bardzo aktywny tryb życia (Energia). Wkrótce do obecnych linii potraw dołączymy kolejne.

Zapewniamy też możliwość pełnej wymiany posiłków pomiędzy poszczególnymi liniami i to bez dodatkowych opłat.  Jeśli jakieś danie z wybranej linii nam nie odpowiada, możemy zamienić je na inne dostępne w danym terminie. Do wyboru zamawiających są setki autorskich popisowych potraw Pascala. Można także skorzystać z opcji wybór menu i wybrać każdy posiłek w modelu á la carte.  

Dużą wagę przykładamy także do ekologii. Dlatego w standardzie, bez żadnych dodatkowych opłat, posiłki dostarczane są w najmniejszych możliwych i przyjaznych środowisku eko-pudełkach z pulpy trzcinowej, dzięki czemu zawierają 20 razy mniej sztucznych tworzyw niż klasyczne opakowania. Można je łatwo segregować i recyklingować. Z kolei papierowe torby na pudełka z posiłkami można dalej wykorzystywać do dowolnych domowych celów.

Redakcja: Jaką ofertę macie dla tych, którzy chcą spróbować Waszego cateringu?

Marek Rogala: Zapraszamy na stronę www.PascalBox.pl, gdzie można dowiedzieć się wszystkiego o dostępnych liniach potraw, przejrzeć aktualne menu oraz sprawdzić, jakie oferujemy promocje na start. Subskrypcja to minimum 3 dniowe zamówienie, które można dowolnie rozplanować w perspektywie kwartału.

W PascalBox stawiamy na  elastyczność, dlatego dostępnych jest wiele wariantów pozwalających subskrybować od 1 do 5 posiłków dziennie, w zależności od potrzeb i stylu życia. Oprócz pełnego wariantu #PięćPosiłkówPascala znajduje się wiele innych m.in. #PaczkaDoPracy (lunch i dwie przekąski).

Redakcja: Jakie macie plany na kolejne lata?

Marek Rogala: Obecnie skupiamy się na skalowaniu PascalBox, który jest dla nas ważnym etapem prototypowania konceptu gastronomicznego Pascal Franchise. Po osiągnięciu założonej skali oraz rozpoznawalności marki kolejnym kamieniem milowym jest wprowadzenie na rynek Pascal Today we franczyzie, a w przyszłości opracowanie i uruchomienie trzeciego z formatów, czyli Pascal House – całodziennej restauracji ze światową kuchnią Pascala Brodnickiego.

Redakcja: Jak oceniasz dotychczasowe działania w ramach Pascal Franchise?

Marek Rogala: Jestem dumny z tego, co osiągnęliśmy do tej pory. Zbudowaliśmy fantastyczny zespół. W niełatwym dla gastronomii czasie i dynamicznym otoczeniu gospodarczym stworzyliśmy zaplecze produkcyjne i skalowalny supply chain. Wprowadziliśmy na rynek całkowicie nowy brand. Szczególnie cieszę się z tego, jaki udało nam się stworzyć produkt. PascalBox już doceniają prawdziwi foodies – pierwsze recenzje są bardzo obiecujące, a coraz więcej osób przedłuża zamówienia. W tym momencie zespół projektowy, w tym zarówno Pascal, jak i ja, jesteśmy mocno skupieni na słuchaniu tego, co mówią nasi klienci. Pascal w miarę możliwości rozmawia z nimi osobiście. Jest to dla niego ważny moment! Po wielu latach promowania swojej filozofii jedzenia poprzez “gotowanie na ekranie” zdecydował się na uruchomienie własnego konceptu gastronomicznego, czuwa nad jakością posiłków, które serwujemy.

Chciałbym w tym miejscu podziękować wszystkim, dzięki którym uruchomienie PascalBox stało się faktem! Pracownikom, członkom zespołu produktowego, dostawcom i partnerom, doradcom, inwestorom, wspólnikom – mojemu bratu, ojcu oraz Pascalowi.

W tym momencie bardzo mi zależy, żeby jak najwięcej osób spróbowało posiłków PascalBox. Serdecznie zachęcam, spróbujcie i oceńcie sami. I koniecznie dajcie znać, jak smakowało!

Redakcja: Życzę powodzeniu w rozwoju biznesu. Dziękuję za rozmowę.

Marek Rogala: Dziękuję.

Reklama

W każdym wieku jest dobry czas na zmiany

Czy można przeżyć swoje życie kilka razy? Na pewno można je zmienić! O odwadze w dążeniu do autentyczności i prawdziwego szczęścia opowie Agata Igras. W tym odcinku Ela Lepianka i Agnieszka Balicka przeprowadzają rozmowę, w której odkrywają niesamowicie pasjonującą podróż przez wszystkie kontynenty aż do źródła prawdy.

Moje prace ożywają | Aneta Barglik

Nowe nazwisko na artystycznej scenie Warszawy – o niej będzie głośno! Aneta Barglik – malarka abstrakcyjna poruszająca się w nurcie ekspresjonistycznym, rzeźbiarka i właścicielka autorskiej galerii sztuki. O dobrej energii w sztuce, pejzażach emocjonalnych i byciu tu i teraz. Spotkanie prowadzi Karolina Ciesielska.