W miniony weekend, 24 i 25 maja Warszawa stała się pachnącą jałowcem aromatyczną stolicą kraju za sprawą pierwszego w Polsce GIN DOBRY! BARDZO KULTURALNEGO FESTIWALU. Wydarzenie cieszyło się dużym zainteresowaniem i przyciągnęło grono pasjonatów oraz znawców Ginu, a także jego miłośników, którzy mieli okazję zgłębić swoją wiedzę na temat kultury i tajników tego trunku.
Tematyczne panele dyskusyjne, degustacje masterclass oraz wspólna zabawa w ramach atrakcji i stref edukacyjnych przygotowanych przez organizatorów i wystawców, a także sobotnie After Party – tak spędzili weekend 24 i 25 maja uczestnicy festiwalu Gin Dobry. Festiwal odbył się w warszawskim Centrum Bankowo-Finansowym, legendarnym Domu Partii (budynku GPW). W wydarzeniu wzięło udział około 700 uczestników oraz ponad 40 marek Ginu z Polski i zagranicy.
Gin Dobry! bawi i uczy
Goście Gin Dobry! najbardziej docenili edukacyjny charakter wydarzenia. Dzięki specjalnym strefom wiedzy mogli lepiej poznać kulturę tego trunku i posłuchać ciekawych prelekcji ekspertów ze świata Ginu. W ramach festiwalu odbyło się 5 sesji edukacyjnych, które łącznie zgromadziły około 230 osób. Dużą rolę w stworzeniu niezapomnianej atmosfery Gin Dobry! odegrał jego piknikowy styl. Uczestnicy mogli cieszyć się atrakcjami oraz piękną majową pogodą na tarasach budynku GPW przy akompaniamencie DJ-a, a także skorzystać z degustacji na stoiskach wystawców i strefy Food & Chill.
Dla wystawców festiwal był również okazją do networkingu biznesowego. Dzięki Gin Dobry! zyskali platformę do wspólnej rozmowy i wymiany doświadczeń z branży. Wielu z nich zaangażowało się także w zorganizowanie dodatkowych zabaw dla uczestników festiwalu, m.in zawodów w ping-ponga oraz gry w kręgle.
Szerzenie kultury Ginu w Polsce jako idea, która stoi za wydarzeniem
95% Ginu na świecie wypijane jest w mieszankach. Od Ginu z Tonikiem, Gin Soda, koktajli prostych, Sour czy Negroni po bardziej skomplikowane mixy. Jednak większość wystawców festiwalu serwowała Gin sauté, czyli w wersji solo. Goście Gin Dobry! mieli więc okazję posmakować Ginu w takiej wersji, w jakiej nigdy normalnie by się go nie napili.
Polacy chętnie zgłębiają wiedzę na temat tego trunku, który wciąż należy do kategorii tych mniej znanych. Są pełni entuzjazmu i zaciekawienia – Gin wzbudza zainteresowanie zarówno wśród konsumentów, jak i wystawców. Festiwal Gin Dobry! był dla nich platformą do wykorzystania potencjału tej kategorii trunków oraz przestrzenią do edukacji polskiego odbiorcy.
Plany na następne edycje festiwalu
GIN DOBRY! BARDZO KULTURALNY FESTIWAL zorganizowali wspólnie Maciej Starosolski, założyciel firmy Liquid Story i doświadczony specjalista ds. edukacji marek alkoholowych, a także konsultant branży gastronomicznej oraz Marcin Rogulski, twórca MR Spirits, który doskonale zna branżę gastronomiczną i hotelarsko-spirytusową. Już dziś planują oni kolejne edycje: przewidują wystawców i edukatorów z zagranicy, którzy opowiedzą o swoich produktach i przekażą uczestnikom wartościową wiedzę na temat Ginu.
– Nasze najważniejsze przemyślenie z tej edycji? We did it! Zrobiliśmy to! Cieszymy się, że zrealizowaliśmy ten projekt – mówią organizatorzy Festiwalu Gin Dobry! Maciej Starosolski i Marcin Rogulski. – Dla rozwoju tej kategorii alkoholi najważniejsze są działania edukacyjne, dlatego dalej będziemy dążyć do tego, aby szerzyć wiedzę i kulturę Ginu w Polsce. Mamy mnóstwo pomysłów na realizację kolejnych edycji Gin Dobry! Planujemy też więcej tematycznych paneli dyskusyjnych i degustacji masterclass, zadbamy o przyciągnięcie nie tylko krajowych, ale też światowych ekspertów – chcemy jednak, aby to wydarzenie zachowało swój piknikowy charakter. W kolejnej edycji na pewno będzie jeszcze bardziej energetycznie i aromatycznie!
Tegoroczna pierwsza edycja Gin Dobry! była okazją do przeżycia niezapomnianego weekendu w bardzo kulturalnym towarzystwie oraz do rozpoczęcia swojej przygody z tym jałowcowym trunkiem. Uczestnicy wynieśli z festiwalu nie tylko sporą dawkę wiedzy na temat Ginu, ale również wyjątkowe wspomnienia.