Wkraczając w nowy wymiar. Twórczość Sophie Taeuber-Arp

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Wystawa zaprezentuje dorobek Sophie Taeuber-Arp z okresu od końca lat 20. XX wieku do przedwczesnej, tragicznej śmierci artystki w styczniu 1943 roku. W tych bowiem latach Sophie Taeuber-Arp wypracowała swój charakterystyczny, unikalny styl i zbudowała świadomość siebie jako wolnej, nieograniczonej konwencjami twórczyni. W międzynarodowym środowisku artystycznym postrzegana była jako artystka abstrakcyjna. W 1936 roku Sophie Taeuber-Arp znalazła się w gronie artystów nowoczesnych z kręgu abstrakcji i konstruktywizmu, takich jak: Hans Arp, Alexander Calder, Joan Miró czy Katarzyna Kobro. Wszyscy oni złożyli swoje podpisy pod „Manifestem dymensjonistycznym”.

Wkład Sophie Taeuber-Arp w rozwój nurtu abstrakcyjnego i geometrycznego oraz znaczenie jej dorobku były przez wiele lat niedostrzegane i niedoceniane. Obecnie jednak uznaje się jej twórczość za modelowe odzwierciedlenie abstrakcyjno-geometrycznych koncepcji, jakie rozwinęły się w pierwszej połowie XX wieku w różnych krajach, także w Polsce, i odzwierciedlały wejście sztuk plastycznych w nowy wymiar.

 

Wystawa prac z kolekcji Fundacji Arp, Berlin / Rolandswerth

kuratorka: dr Maike Steinkamp

Centrum Kultury ZAMEK w Poznaniu

13.09.–24.11. / wernisaż: 12.09.

wystawa czynna w Sali Wystaw (wt.-nd., g. 12-20)

Chcę żeby moje klientki wzbudzały zazdrość | Theo Dimitri

Kolejny odcinek #TheCultureOfBeauty. Tym razem nasz prowadzący Rafael Grieger porozmawia z Theo Dimitrim – zdecydowanym mistrzem w swoim fachu. Theo to genialny szkoleniowiec fryzjerstwa i stylista. Dziś swoją wiedzę zaprezentuje nam w praktyce – na modelce.

Chcesz dojść do celu? Zadbaj najpierw o siebie! | Karolina Karolczak

Naszą gościnią jest Karolina Karolczak – ekspertka realizacji celów i wyników finansowych, mentorka skutecznego planowania. Wspiera liderów i przedsiębiorców w skalowaniu biznesu, zwiększaniu rentowności i transformacji organizacji. Twórczyni programu #CELOMANIA, który pomaga firmom zwiększać wyniki nawet o 30% rocznie. Pracowała nad strategiami w 24 krajach, współpracując z globalnymi markami jak Frugo, Levi’s, Black czy Grupa ENEL-MED.