O wiele więcej, niż 10 000 godzin

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Szwedzki psycholog, K. Anders Ericsson, wykazał, że wystarczy 10 000 godzin, aby daną czynność opanować do perfekcji. Do wyciągnięcia tego typu wniosków posłużyła analiza sukcesów wirtuozów skrzypiec. Czy jednak w przeciągu ponad 416 dni można opanować do perfekcji budowanie samochodów? Możliwe. Ale z pewnością nie takich, jak te dostępne w Porsche Centrum Sopot.

Motoryzacja ma ogromną siłę przyciągania. Te najszybsze egzemplarze na ludzki umysł działają niemal hipnotyzująco. Tak było, jest i może będzie, ponieważ w coraz większym stopniu branża ta zmierza ku ekologii. Czy to zatem kres osiągów i radości z jazdy? Podobno w życiu nie można mieć wszystkiego, ale Porsche ma na ten temat nieco inne zdanie. Bo może być rodzinnie, ekologicznie i do tego na sportowo.

To legendarna marka, która produkcją samochodów ze światowej czołówki pała się już ponad 80 lat. Auta sygnowane znaczkiem Porsche od samego początku dość mocno zaznaczały na światowej arenie swoje miejsce. Dziś to jedna z najbardziej utytułowanych marek sportowych która z każdym, kolejnym modelem jedynie podnosi poprzeczkę.

„Sportowa” wcale jednak nie oznacza, że to marka która nie jest prorodzinna. Dobrym tego przykładem są takie modele jak Cayenne oraz Macan będące prawdziwym hitem sprzedaży. Do tego świeżym członkiem rodziny, którego premiera była dosłownie przed chwilą, jest Porsche Cayenne Coupe. To nadal duże, rodzinne auto które pomieści dziecko, wózek i psa. Ale sylwetka ma zdecydowanie bardziej dynamiczny, uwodzicielski kształt. Wystarczy jeden rzut oka aby zrozumieć, że zwolennicy sportowego ducha pozostaną wobec niej całkowicie bezbronni. Wisienką na torcie jest Lava Orange –  popisowy kolor lakieru. Z pełną swobodą można się zatem pokusić o stwierdzenie, że trudno na rynku o  drugiego, tak wyjątkowego SUV-a.

Mimo sportowych osiągów i bajecznych przyspieszeń, marce Porsche jednak leży na sercu dobro naszej planety a najlepszym tego dowodem jest już znane, hybrydowe rozwiązanie. Modele Cayenne oraz Panamera E-Hybrid to umiejętne połączenie tego, co w Porsche najlepsze. A zatem koni mechanicznych wcale tu nie brakuje, za to apetyt na paliwo jest mocno ograniczony. Plany niemieckiego producenta są jednak znacznie bardziej ambitne. Ich owocem będzie Porsche Taycan. Samochód światło dziennie ujrzy we wrześniu na targach we Franfurcie. Polska premiera planowana jest w styczniu 2020 roku. Będzie to pierwsze, w pełni elektryczne Porsche. Dobra wiadomość dla pasjonatów marki jest taka, że nadal zachowa swoje sportowe, legendarne DNA. Inżynierowie Porsche udowadniali już nie raz i nie dwa, że przy tworzeniu swoich samochodów potrafią zdziałać prawdziwe cuda. Efekt? Samochód wygeneruje 600 KM, do pierwszej setki rozpędzi się w 3,5 sekundy a zasięg wyniesie do 500 kilometrów. Będzie w pełni ekologiczny, co wcale nie oznacza, że najwolniejszy. Jego prędkość maksymalna zostanie ograniczona do 250 m/h. A to, jak na w 100% elektryczny samochód, imponujące wyniki. Takie rzeczy tylko w świecie Porsche.

Obok sprzedaży nowych egzemplarzy, swojego wymarzonego Porsche można również szukać w programie Porsche Aproved, jaki oferuje Porsche Centrum Sopot. Od największych klasyków Porsche aż do tych najnowszych modeli które trafiły tu po tym, jak ich właściciel podjął decyzję o zakupie innego. Każdy, bez wyjątku, przechodzi wnikliwą weryfikację swojego stanu technicznego aby obowiązkowo spełnić całą listę wymogów stawianych przez Porsche Centrum Sopot. To dzięki temu jego kolejny właściciel będzie mógł czerpać tą legendarną radość z jazdy, która od lat zjednuje sobie wielbicieli w przeróżnych szerokościach geograficznych. A do takich efektów, oraz wyników trzeba o wiele więcej, niż wspomniane na początku 10 000 godzin. I Porsche swoją pracę domową zdecydowanie odrobiło.

Reklama

Chcesz dojść do celu? Zadbaj najpierw o siebie! | Karolina Karolczak

Naszą gościnią jest Karolina Karolczak – ekspertka realizacji celów i wyników finansowych, mentorka skutecznego planowania. Wspiera liderów i przedsiębiorców w skalowaniu biznesu, zwiększaniu rentowności i transformacji organizacji. Twórczyni programu #CELOMANIA, który pomaga firmom zwiększać wyniki nawet o 30% rocznie. Pracowała nad strategiami w 24 krajach, współpracując z globalnymi markami jak Frugo, Levi’s, Black czy Grupa ENEL-MED.