Miej odwagę by nacisnąć Start

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Podobno życie można przeżyć tylko na dwa sposoby: albo tak, jakby nic nie było cudem, albo tak, jakby cudem było wszystko. A wybór oczywiście należy do ciebie. Z samochodami Porsche bywa podobnie. Z tą różnicą, że tu nie masz wyboru. Siedząc bowiem za ich kierownicą odnosisz wrażenie, że wszystko dookoła jest tylko i wyłącznie cudem. Jeżeli jednak się na to godzisz, to zapraszamy cię na przejażdżkę.

Dwa lata temu na rynku pojawiła się książka pt. „Serce i portfel”. Powstała z myślą o tych, którzy próbują zrozumieć siebie w pracy. Jeden z rozdziałów porusza istotną kwestię talentów. Te nie tylko warto rozwijać, lecz również poszukiwać zajęcia, które w jak największym stopniu umożliwi ich wykorzystanie. Z motoryzacją jest tak samo. Są producenci, którzy mają dar do budowania rodzinnych samochodów, inni specjalizują się w elektrycznych. Marka Porsche skoncentrowała się wokół sportowych wartości. I tak pozostało do dnia dzisiejszego.

porshe_1-min

Kiedy w 2012 roku podczas targów w Paryżu światło dzienne ujrzał koncept Porsche Panamera Sport Turismo, nikt nie miał absolutnie żadnych wątpliwości, że to nadal jest najprawdziwsze Porsche. Przepiękne, rasowe, jedyne w swoim rodzaju. Dziś staję twarzą w twarz z Porsche Panamera Turbo Sport Turismo, będącą jedną z najmocniejszych wersji tego modelu. To udana kompozycja tego, co w samochodach Porsche najlepsze. Nadwozie, mimo że potężne (ponad 5 metrów długości), jest kusząco zgrabne. Panamera Sport Turismo to nie tylko osiągi, ale też możliwości. Takie z pewnością daje bagażnik o pojemności nawet do 1390 litrów. Nie mniej przepastna jest również kabina pasażerska. Jak zapewnia producent, to samochód zbudowany dla ludzi, którzy mają odwagę wyruszyć w drogę. W takim razie – do dzieła.

Pod maską testowanego egzemplarza biło benzynowe serce V8 Biturbo o pojemności 4.0. Konstruktorzy wygenerowali z niego potężne stado 550 koni mechanicznych oraz maksymalny moment obrotowy sięgający 770 Nm. To za sprawą tego ostatniego ogromna Panamera Turbo Sport Turismo poruszała się lekko i zwinnie niczym duch. Od ducha odróżniał ją jednak przyjemny pomruk płynący ze sportowego układu wydechowego. Nie bez znaczenia pozostawała tu również automatyczna, 8-biegowa skrzynia, która wrzucała kolejne przełożenia szybko i dyskretnie niczym strzelec wyborowy. Precyzja jej pracy nie pozostawia złudzeń – z technicznego punktu widzenia to czyste dzieło sztuki.

porshe_2-min

Samochód został wyposażony w napęd na wszystkie cztery koła. Dzięki niemu ta ogromna limuzyna pokonuje każdy zakręt niczym wytrawny sportowiec, a w razie konieczności, za sprawą pneumatycznego zawieszenia, stanie również „na palcach” aby pokonać drobne nierówności. Panamera Turbo Sport Turismo, z masą wynoszącą 2035 kg, do lekkich samochodów nie należy. Biorąc pod uwagę mnogość rozwiązań i systemów to jednak bardzo dobry wynik. Jest on efektem wykorzystania aluminiowych elementów nadwozia w celu obniżenia masy. Aluminiowa jest zatem m.in. maska, tylna pokrywa, dach, drzwi i przednie błotniki. Na temat samych rozwiązań technologicznych obecnych w Panamerze Turbo Sport Turismo można by napisać trylogię. Samochod został skonfigurowany w taki sposób, aby nikt nie miał tu powodów do narzekań.

porshe_3

Ta bestia jest w stanie się rozpędzić do 304 km/h, a pierwsza „setka” pojawia się na liczniku zaledwie po 3,6 sekundy. W trasie apetyt na paliwo miała umiarkowany, a przynajmniej tak można określić 10 litrów na każde 100 kilometrów. Jednak aby kierowca mógł się koncentrować tylko i wyłącznie na wrażeniach z jazdy, samochód został wyposażony w zbiornik paliwa o pojemności małego basenu (90 litrów). Dzięki temu droga może nie mieć końca. Bo jak śpiewał w jednym ze swoich utworów Mrozu: „Życie może być jak lunapark. Miej odwagę nacisnąć start”.

 

fot.: materiały prasowe

Reklama

Chcesz dojść do celu? Zadbaj najpierw o siebie! | Karolina Karolczak

Naszą gościnią jest Karolina Karolczak – ekspertka realizacji celów i wyników finansowych, mentorka skutecznego planowania. Wspiera liderów i przedsiębiorców w skalowaniu biznesu, zwiększaniu rentowności i transformacji organizacji. Twórczyni programu #CELOMANIA, który pomaga firmom zwiększać wyniki nawet o 30% rocznie. Pracowała nad strategiami w 24 krajach, współpracując z globalnymi markami jak Frugo, Levi’s, Black czy Grupa ENEL-MED.