Na szczycie

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Daniel Webster mawiał, że na szczycie zawsze znajdzie się miejsce. Tym razem stanęła na nim litewsko-polska ekipa, która szczęśliwie ukończyła ostatni etap rajdu Dakar. Czas przejazdu? Schodzi na dalszy plan, kiedy człowiek i maszyna są wystawiani przez pustynię na morderczą próbę. Aby ujrzeć linię mety, trzeba przezwyciężyć słabości oraz zmęczenie. I wierzyć, że samochód zachowa się podobnie.

Benediktas Vanagas ukończył rajd Dakar po raz czwarty z rzędu. Tym razem pojechał w duecie z Sebastianem Rozwadowskim, zawodowym pilotem posiadającym dziesięcioletnie doświadczenie. Zdobyta 26. pozycja litewsko-polskiego duetu w klasyfikacji generalnej niewątpliwie jest ogromnym sukcesem. Powiedzieć, że warunki były surowe to jak stwierdzić, że samochód jeździ. Bo warunki były po prostu nieludzkie, wymagające od uczestników naprawdę grubej skóry. Spisał się człowiek, spisał się samochód. Wszyscy stanęli na szczycie.

Na takim szczycie ma również stawać każdy zegarek, będący w ofercie Vostok Europe. Wytrzymałe, odporne, nie znające strachu, dzięki czemu już od 14 lat zdobywają międzynarodową sławę i uznanie. Model obecny na nadgarstkach obydwu zawodników przez cały czas trwania rajdu został zaprojektowany specjalnie dla Vanagasa. „Rally Timer by Benediktas Vanagas” posiadał wszystkie niezbędne mechanizmy, spełniające potrzeby kierowcy rajdowego. Tytanowa obudowa, wodoszczelność sięgająca 20 ATM, niezniszczalny pasek oraz mechanizm zaprojektowany przez ISA SWISS Company to elementy, dzięki którym zegarek był w stanie wytrzymać takie warunki, jak mordercze temperatury panujące na trasie (tak wysokie, że paliwo osiągało temperaturę 100 stopni Celsjusza). Konstrukcja pomyślnie zdała egzamin, dzięki czemu zegarek zostanie dopuszczony do produkcji. Bo każdy model sygnowany logotypem Vostok Europe, zanim trafi na światowe rynki, musi udowodnić, że jest niezwyciężony. Obok kierowcy rajdowego na czele wizerunku stoją dwaj inni litewscy sportowcy. I podobnie jak Vanagas, każdy z nich w swojej dyscyplinie jest najlepszym na świecie. Status ambasadora marki przypadł zatem najsilniejszemu człowiekowi na Ziemi, jakim jest Zydrunas Savickas. Strongman wielokrotnie udowadniał, że drzemie w nim siła, będąca w stanie poruszyć z miejsca dom, a nawet całe miasto. Wprawdzie startował w dziesiątkach zawodów, odbywających w różnych szerokościach geograficznych naszej planety, ale nie znalazł się silniejszy. Nie bez przyczyny zatem model, który zadedykował mu producent, nosi nazwę Big Z. Do elitarnego grona ambasadorów należy również Jurgis Kairys, jeden z najlepszych pilotów świata specjalizujących się w akrobacjach powietrznych. Popisy w jego wykonaniu najlepiej definiują znaczenie słów „zapierać dech w piersiach”. Ciężko odnieść inne wrażenie, patrząc jak pilot maluje na niebie swój własny autograf lub wykonuje manewry, które zdają się zaprzeczać wszelkim prawom fizyki. Marka odrębne linie zegarków poświęciła również radzieckiej inżynierii, która trwale zapisała się na kartach historii. Należy do nich radziecka stacja kosmiczna Almaz, największy na świecie samolot transportowy (AN-225 MRIYA), łazik Lunokhod, który przez wiele lat w służbie nauce przeczesywał Księżyc, a także tytanowa atomowa łódź podwodna Anchar, która pojawiła się w księdze Guinnessa jako najszybsza na świecie. Swoją kolekcję miała również pierwsza radziecka rządowa limuzyna GAZ-14, odznaczająca się lekkością i gustowną elegancją. Każda linia była edycją limitowaną, która ukazała się w ściśle określonej liczbie sztuk. W końcu, zgodnie ze słowami Bruce’a Bartona, „Wspaniałe sukcesy osiągają tylko ci, którzy ośmielili się uwierzyć, że coś w nich samych jest potężniejsze od okoliczności”.

Reklama

Chcesz dojść do celu? Zadbaj najpierw o siebie! | Karolina Karolczak

Naszą gościnią jest Karolina Karolczak – ekspertka realizacji celów i wyników finansowych, mentorka skutecznego planowania. Wspiera liderów i przedsiębiorców w skalowaniu biznesu, zwiększaniu rentowności i transformacji organizacji. Twórczyni programu #CELOMANIA, który pomaga firmom zwiększać wyniki nawet o 30% rocznie. Pracowała nad strategiami w 24 krajach, współpracując z globalnymi markami jak Frugo, Levi’s, Black czy Grupa ENEL-MED.