Jeździsz Mercedesem albo BMW? Prawdopodobnie jesteś bucem

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Od razu zastrzegam, że nie jest to opinia moja, ani tym bardziej kogoś innego z redakcji, bo nasz wydawca Marcin sam jeździ BMW, a jemu narażać się nie chcemy. Badania wykazały, że osoby posiadające auto którejś z wymienionych w tytule marek, mają większe skłonności do bycia chamem i bucem.

Teza ta opiera się na ankiecie, którą przeprowadzono na 1892 kierowcach z Finlandii, którzy jeżdżą na codzień Mercedesem lub BMW. Ponadto stworzono ich analizy osobowości, z których jasno wynika, że posiadacze drogich, najczęściej niemieckich aut są częściej skłonni do „jazdy na czerwonym świetle, wymuszania pierwszeństwa na pieszych, przekraczania prędkości i (to moje ulubione) nie włączaniu kierunkowskazu przy zmianie pasa”.

Inspiracją do przeprowadzenia badań nad posiadaczami drogich, niemieckich aut, były twierdzenia Jana-Erika Lonnqvista, który w swoich licznych pracach naukowych zauważył, że facet jeżdżący drogim autem, w szczególności niemieckim, jest prawdopodobnie bucem. Ma to ponadto podłoże psychologiczne, przez które wartość rzeczy materialnych, na które jednostka może sobie pozwolić, ma wzmacniać narcyzm, samouwielbienie i ogólne zadufanie i przekonanie o swojej wyższości nad gorzej zarabiającymi ludźmi.

W moim odczuciu takie szufladkowanie jest raczej bez sensu, bo czasem zdarza mi się pojeździć BMW, Audi czy Mercedesem, a mimo wszystko nie czuje się bucem. 

Reklama

Chcę żeby moje klientki wzbudzały zazdrość | Theo Dimitri

Kolejny odcinek #TheCultureOfBeauty. Tym razem nasz prowadzący Rafael Grieger porozmawia z Theo Dimitrim – zdecydowanym mistrzem w swoim fachu. Theo to genialny szkoleniowiec fryzjerstwa i stylista. Dziś swoją wiedzę zaprezentuje nam w praktyce – na modelce.

Chcesz dojść do celu? Zadbaj najpierw o siebie! | Karolina Karolczak

Naszą gościnią jest Karolina Karolczak – ekspertka realizacji celów i wyników finansowych, mentorka skutecznego planowania. Wspiera liderów i przedsiębiorców w skalowaniu biznesu, zwiększaniu rentowności i transformacji organizacji. Twórczyni programu #CELOMANIA, który pomaga firmom zwiększać wyniki nawet o 30% rocznie. Pracowała nad strategiami w 24 krajach, współpracując z globalnymi markami jak Frugo, Levi’s, Black czy Grupa ENEL-MED.