Koronawirus nadal zbiera swoje żniwo. Tym razem, zaczął działać pośrednio, posługując się ludźmi, a za obiekt zniszczenia, uznał świeczki zapachowe.
Razem ze wzrostem zachorowań na COVID-19, wzrosła również liczba negatywnych recenzji dotyczących świeczek zapachowych. Zjawisko zostało zauważone i przeanalizowane przez studentkę neuropsychologii, Kate Petrovę.
Kobieta zebrała recenzję najbardziej popularnych świeczek na Amazonie między styczniem 2017 a 2020. Średnia ocen oscylowała wokół 4,3/5. Jednak między styczniem a listopadem 2020 zauważyła znaczną zmianę. Oceny zapachowych świeczek znacznie spadły, przy czym świeczek standardowych – pozostały bez większych zmian.
I couldn’t just walk past this Tweet, so here is some fun #dataviz
Scented candles: An unexpected victim of the COVID-19 pandemic 1/n https://t.co/xEmCTQn9sA pic.twitter.com/tVecEiX5Jc
— Kate Petrova (@kate_ptrv) November 27, 2020