Mercedes. Z tych większych

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Od mniej-więcej pół roku gmina buduje na mojej wsi kanalizację. Przez te pół roku pracownicy firmy z Międzyrzecza zdążyli mnie zobaczyć w wielu samochodach. Citroenie C-Elysee, BMW X5, mercedesie klasy S, BMW X1, volkswagenie Beetle, Z4, 5 kombi, golfie R, kabriolecie 640, Ale tylko jedno auto sprowokowało ich do jakiegoś komentarza.

Spotkania z panami pracownikami odbywały się zawsze w oparciu o podobny scenariusz. Podjeżdżałem. Szukałem brygadzisty. Witałem się. Pytałem: „no to kiedy panowie u nas zaczną?”. Brygadzista odpowiadał: „za jakieś dwa tygodnie”. Żegnałem się i odjeżdżałem. Ale kiedy pewnego dnia podjechałem mercedesem klasy V, brygadzista do scenariusza wprowadził modyfikację. Otóż zanim zdążyłem coś powiedzieć, zaczął pierwszy – super auto – powiedział.

Kilka miesięcy temu dotarło do mnie, że gdybym dwadzieścia lat temu poszedł do UOP-u, to dziś mógłbym być kierowcą porządnego samochodu. Mogłaby to być A8, mogła S-klasa, ale równie dobrze mógłbym jeździć mercedesem klasy V w wersji z czterema lotniczymi siedzeniami z tyłu ustawianymi na wszelkie możliwe sposoby. Mógłbym jeździć na lotnisko i odbierać gości mojego pracodawcy. I byłbym zachwycony pracą, bo w tym aucie kierowca naprawdę ma świetnie. Pewnie bym zazdrościł trochę kierowcy wożącemu właściciela S-klasą. Ale może nie, bo on musiałby się z pasażerem integrować. Niechętnie bym jeździł w dłuższe trasy, bo powyżej 140 km/godz. w samochodzie robi się głośno. Ale gdybym jeździł sam odpalałbym niezłe audio. I hałas by mi nie przeszkadzał.

Cóż, wiele innych europejskich firm robi całkiem niezłe busy. Ba, robi nawet busy lepsze. Ale żaden nie jest mercedesem.

Reklama

Chcesz dojść do celu? Zadbaj najpierw o siebie! | Karolina Karolczak

Naszą gościnią jest Karolina Karolczak – ekspertka realizacji celów i wyników finansowych, mentorka skutecznego planowania. Wspiera liderów i przedsiębiorców w skalowaniu biznesu, zwiększaniu rentowności i transformacji organizacji. Twórczyni programu #CELOMANIA, który pomaga firmom zwiększać wyniki nawet o 30% rocznie. Pracowała nad strategiami w 24 krajach, współpracując z globalnymi markami jak Frugo, Levi’s, Black czy Grupa ENEL-MED.