Mało jest producentów, którzy w nową dekadę wchodzą z takim przytupem, jak Mitsubishi. Producent zakasał rękawy i podjął się ciężkiej pracy nad autami, które przede wszystkim spełnią wymogi odnośnie emisji spalin, a także zadowolą nawet najbardziej wymagających klientów. Mitsubishi za sprawą Oultandera PHEV pokazało, że druga dekada 20. wieku w motoryzacji wcale nie musi być nudna.
Mitsubishi Outlander PHEV – perfekcyjna hybryda
Oczywiście wszystko będzie teraz stało pod znakiem hybryd i powolnego odchodzenia od tradycyjnych jednostek napędowych, dotychczas montowanych pod maski samochodów. Jednym z ciekawszych rozwiązań, które zastosowało Mitsubishi przy okazji projektowania Outlandera PHEV jest rezygnacja z tradycyjnej skrzyni biegów i wału napędowego. Całość sterowana jest elektronicznie poprzez system operacyjny PHEV. Co ciekawe, zamontowane dwa elektryczne silniki można ładować z domowego gniazdka 230V, zaś na mieście przy pomocy szybkiej ładowarki akumulatory do 80 % naładujemy w około 25-30 minut.
Nowe auto Mitsubishi będzie pracować w trzech trybach:
– EV – tryb całkowicie elektrycznym (do 135 km/h) – samochód jest wtedy napędzany przednim i tylnym silnikiem elektrycznym a energia pozyskiwana z akumulatora napędowego.
– Szeregowym trybie hybrydowym – samochód napędzany nadal przednim i tylnym silnikiem elektrycznym, silnik spalinowy napędza generator, aby ładować akumulator napędowy podczas jazdy. To tryb aktywowany automatycznie – podczas nagłego przyspieszenia lub jazdy pod górę. Również, gdy zbyt niski jest stan naładowania akumulatora. System dąży do jak najszybszego i najczęstszego powrotu do trybu całkowicie elektrycznego (Pure EV). Silnik jest również uruchamiany automatycznie w określonych odstępach, aby utrzymać go w optymalnym stanie, a także po 89 dniach jazdy wyłącznie elektrycznej w celu konserwacji układu paliwowego.
– Równoległym trybie hybrydowym – w tym trybie silnik napędza przednie koła, przedni silnik elektryczny wspomaga pracę silnika spalinowego a tylny silnik elektryczny napędza tylne koła. To tryb aktywowany automatycznie przy dużej prędkości. System dąży do jak najszybszego i najczęstszego powrotu do szeregowego trybu hybrydowego (lub trybu całkowicie elektrycznego poniżej 135 km/h). Silnik spalinowy, wykorzystując nadwyżkę momentu obrotowego, używany jest także do ładowania akumulatora napędowego przez generator.
Mitsubishi Outlander PHEV – napęd, moc i osiągi
Wszystko zaczęło się jeszcze w fazie projektów. Outlander PHEV jest konstrukcyjnie samochodem elektrycznym, zasilanym głównie przez dwa bezemisyjne silniki, we współpracy ze stałym napędem na obie osie.
Outlander przez sam fakt bycia hybrydą nie stracił zadziorności. W erze downsizingu, gdy coraz chętniej sięgamy po silniki z mniejszym litrażem, Mitsubishi postanowiło … w miejsce 2-litrowego silnika zamontować 2,4-litrową jednostkę! Co ciekawe, tradycyjny benzyniak zapewni wdzięczniejszą ekonomię jazdy poprzez lepsze parametry. Dzięki temu zyskano wyższy moment obrotowy, mniejszy hałas oraz niższe zużycie paliwa i emisję CO2. Można? Można!
Wobec tego nowy Outlander PHEV rozwinie łączną moc 224 KM. Bezemisyjne podróżowanie jeszcze nigdy nie było tak komfortowe! Ceny nowego modelu Mitsubishi zaczynają się od 175 990 złotych za wersję podstawową. W odwodzie pozostaje także pakiet Instyle, za który trzeba dopłacić około 20 tys. złotych, a także Instyle Plus, który wyceniono na 209 990 złotych. Dodatkowo producent oferuje 8-letnią gwarancję na baterię lub 160 tys. kilometrów.