Dziś vs Jutro, czyli spotkanie dwóch wyczynowych światów Audi na torze SPA

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Już dziś, 22 października 2020 roku będzie miało miejsce wielkie wydarzenie. Zarówno dla marki Audi jak i całego świata motorsportu. Na torze SPA podczas 24 godzinnego wyścigu zaprezentowane ze sobą zostaną dwa światy spod jednego sztandaru. Audi R8 LMS, które niezmiennie góruje w tabelach wyników klasy GT3, zaprezentowane zostanie obok prototypu Audi RS e-tron GT. W pełni elektrycznego modelu marki, który będzie pierwszym bezemisyjnym modelem ze znaczkiem RS.

„Fascynujący prototyp Audi RS e-tron GT jest doskonałym modelem wyjściowym dla obiecującej koncepcji zelektryfikowanych napędów w klasie GT, w ramach serii GTX World Tour ogłoszonej przez Stéphane Ratel Organization.”- mówi Chris Reinke, szef Audi Sport customer racing. ” W ramach tej serii wyścigowej, różne alternatywne systemy napędowe mają w przyszłości rywalizować w wielodyscyplinarnych zawodach. Zasady są tak skonstruowane, by wygrywał najszybszy, a jednocześnie najbardziej wydajny samochód, a jak wiemy producenci aut elektrycznych ciągle walczą o najlepszą równowagę między zasięgiem a osiągami. Czy Audi uda się stworzyć pogromcę spalinowych wyścigówek? Czas pokaże.

„Prototyp Audi RS e-tron GT jest pierwszym w pełni elektrycznym, wyczynowym modelem Audi i kolejną ikoną w gamie modeli RS” – mówi Rolf Michl, dyrektor sprzedaży i marketingu Audi Sport GmbH. „Wraz z nim zapowiadamy nową erę Audi RS.”

Prototyp Audi RS e-tron GT to jeszcze bardziej usportowiona wersja pierwszego w pełni elektrycznego, sportowego Audi e-tron GT. Samochód ten produkowany jest w zakładzie Audi Böllinger Höfe w Neckarsulm. Zakład, w którym do tej pory budowano Audi R8, został rozbudowany, zmodernizowany i przystosowany do nowych produkcji Audi e-tron GT. Zintegrowany montaż na jednej linii dwóch samochodów o zupełnie różnych technikach napędu, jest nowością w branży samochodowej.

Audi Sport Customer Racing, już od 2009 roku buduje samochody wyścigowe klasy GT3 bazujące na standardowym Audi R8 drugiej generacji. Oferuje również wyścigowe wersje innych modeli Audi. Założeniem jest, by 50 procent podzespołów modeli, które w najbliższy weekend będą walczyć o piąte zwycięstwo czterech pierścieni w Spa, pochodziło z produkcji seryjnej. Zanim w sobotę o 15.30 sędziowie dadzą sygnał do startu wyścigu, prototyp Audi RS e-tron GT stanie na samym czele stawki pojazdów w okrążeniu formującym, i tym samym wprowadzi wyścigi GT w ekscytującą przyszłość.

Jak wyglądają osiągi obu “zawodników”?

Wyczynowy e-tron będzie jak zakładano zbudowany na płycie podłogowej Porsche Taycan, lecz zamiast dwóch silników, Audi na pokład dorzuciło jeszcze jeden motor elektryczny, przez co samochód generuje zawrotne 700 koni mechanicznych, które zasilane będą z akumulatora o mocy 95 kWh, który zapewni zasięg około 250 mil (400 km).

Znane nam Audi R8 LMS legitymuje się mocą około 600 koni mechanicznych produkowanych przez V10 niemieckiego producenta.

Reklama

Chcesz dojść do celu? Zadbaj najpierw o siebie! | Karolina Karolczak

Naszą gościnią jest Karolina Karolczak – ekspertka realizacji celów i wyników finansowych, mentorka skutecznego planowania. Wspiera liderów i przedsiębiorców w skalowaniu biznesu, zwiększaniu rentowności i transformacji organizacji. Twórczyni programu #CELOMANIA, który pomaga firmom zwiększać wyniki nawet o 30% rocznie. Pracowała nad strategiami w 24 krajach, współpracując z globalnymi markami jak Frugo, Levi’s, Black czy Grupa ENEL-MED.