Jeśli nie jesteś aktywnx na Tik-Toku, jest duża szansa, że nie będziesz mieć absolutnie żadnego pojęcia, że istnieje taka estetyka, jak coconut girl. Tylko osoby, które są nieprzerwanie online, byłyby w stanie zidentyfikować i rozpoznać styl określany czasami jako Malibu Barbie look. Estetyka ta zaczęła się pojawiać na Tik-Toku w kwietniu 2021r. w formie moodboardów, tuż przed sezonem wakacyjnym. Po zdobyciu popularności w aplikacji, kokosowa dziewczyna została opisana przez kilka mainstreamowych mediów i uznana za estetykę lata 2021. Należy się jednak zastanowić, czy stylowi coconut girl jest pisana wielkość również w tym sezonie, czy może zostanie zapomniany tak szybko, jak się pojawił.
Popularność coconut girl wzrasta w poczuciu nostalgii za prostszymi i łatwiejszymi czasami. Wyobraź sobie dziewczynę, która jest opalona, prawdopodobnie jest blondynką i nigdy nie nosi butów, spędza swój cały czas wolny na plaży, robi zdjęcia polaroidem, używa emoji delfina, zjada dużo owoców, ma brokatowe tatuaże… i oczywiście dokumentuje swoje życie w social mediach. Coconut girl jest produktem post-covidowych marzeń i optymizmu – w końcu kto nie chce być „dziewczyną z kokosem”, uśmiechającą się do zdjęć na tropikalnych wakacjach?
Podczas gdy styl wizualnie sięga wczesnych lat 00’, z serialami takimi jak “H2O, wystarczy Kropla” lub filmami typu “Blue Crush” na czele, przydomek coconut girl to niedawna kreacja. W porównaniu z innymi popularnymi estetykami, takimi jak punk lub goth, które wykorzystują więcej dystopijnych stylów wraz z ciemniejszymi kolorami, coconut girl przedstawia bardziej beztroski i optymistyczny wygląd i pogląd na świat. Filtry przeciwsłoneczne pachnące nostalgią, dziecięca beztroska i wieczne lato, w których tkwi coconut girl, sprawiają, że nie trzeba martwić się o nic, poza następną wycieczką na plażę. Rdzeniem coconut girl jest połączenie outdooru z popularną estetyką VSCO girl oraz dużą dawką 2004 roku ze współczesnymi trendami. Biorąc pod uwagę zasadę 20 lat, można nawet zinterpretować, że popularność coconut girl to podziw gen Z dla starszego pokolenia, podobnie jak Milenialsi swego czasu byli zafascynowani grunge’em z lat 90.
W kolorowej sylwetce widać nie tylko nacisk na jasne, nasycone do granic możliwości kolory, takie jak hot pink, turkus i mandarynkowy, ale także maksymalistyczne wzory, nawiązujące do dzieciństwa. Są one koniecznością, by coconut girl z powodzeniem uosabiała letni vibe. Jest więc zrozumiałe, że większość ubrań odkrywa sporo ciała oraz że na popularności zyskuje estetyczna i chłonna tkanina frotte – jeśli i tak zawsze jesteś na plaży, równie dobrze możesz zacząć nosić na sobie ręcznik. Coconut girl (lub coconut boy, dlaczego nie) nosi białą, przewiewną koszulę, własnoręcznie przerobione koszulki tie-dye, pattern hibiskusa i duże nadruki kwiatowe. Pojawiły się one w trendach związanych z odrodzeniem lat 70., nie jest więc niespodzianką, że coconut aesthetic przyjął je bez trudu, biorąc pod uwagę, jak wiele inspiracji zaczerpnęły z tej epoki wczesne lata 2000. Kluczem jest tutaj drobny wzór, który w jak największym stopniu wykorzystuje kolor, chociaż nadal jest wystarczająco neutralny, aby można go było łatwo nosić na co dzień. Stylizacje uzupełniają chusty przewiązywane w pasie i topy wiązane na szyi. Klasyką są jeansowe szorty oraz kreatywna biżuteria z kolorowymi koralikami, perełkami, muszelkami i zawieszkami (także na kostkach). Tropikalna inspiracja może przejawiać się też w kwiatowej spince do włosów lub pierścionku. Bonusowe punkty za tymczasowe tatuaże motyla lub delfina na lędźwiach, jadalna biżuteria z cukierków i kolczyk w pępku. Coconut look uzupełnią także torby płócienne i z koralików, bucket hats, duże klipsy do włosów i drobno plecione warkoczyki. Najbardziej przełomowym elementem w estetyce coconut core są bikini i ubrania zrobione ręcznie z włóczki na szydełku. W tym roku #knit i #crochet popularne będą nie tylko zimą, ale też latem, a plażowy sezon zaskoczy (przynajmniej taką mam nadzieję) różnorodnością tekstyliów.