ANYWHERE          TV

Dlaczego lubimy dobre marki?

Tekst sponsorowany

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Co decyduje o tym, które centrum handlowe staje się tym ulubionym i które, kiedy myślimy
o zakupach, jako pierwsze przychodzi na myśl? To przede wszystkim cena, bogata oferta i dostęp do znanych, ulubionych marek. Ale co o nich wiemy i dlaczego tak chętnie po nie sięgamy?

Wybierając się na zakupy odzieżowe najczęściej myślimy: „czego mi potrzeba”, ale zaraz wkrada się myśl o tym, by rzecz, którą wybierzemy miała ten wymarzony krój, była dobrej jakości, znanej, może ulubionej marki. No i żeby nie nadwyrężyła za bardzo portfela. I właśnie te zmienne definiują decyzję o tym, które centrum handlowe odwiedzimy. Niełatwo jest połączyć doskonałą jakość, znaną markę z atrakcyjną ceną, ale… nic nie jest niemożliwe. Dlatego właśnie tak dużą popularnością cieszą się centra outletowe, które od kilkudziesięciu lat są bardzo dobrze znane na zachodzie Europy i coraz częściej wybierane przez Polaków jako pierwsze miejsce na zakupy. Szczególnie w ostatnim czasie kiedy oferują coraz ciekawsze, bardzo znane marki z półki premium. Dlaczego tak chętnie po nie sięgamy?  

Przede wszystkim zmieniliśmy sposób kupowania. Wolimy jedną, świetnej jakości rzecz, która zostanie z nami na lata, zamiast dwóch, które nie wytrzymają nawet jednego sezonu i szybko wylądują w koszu na śmieci. Lubimy dobrze wyglądać, a dobry wygląd to właśnie doskonała jakość oraz krój i często dla wielu z nas ulubiona marka. Chętnie wybieramy te z półki premium, bo za ich pomocą definiujemy samych siebie, pokazujemy, że odnosimy sukces lub jesteśmy zaradni. Psychologia mody mówi o tym, że za pomocą ubrania możesz potwierdzać, że jesteś dobry w tym, co robisz. Na przykład dobry garnitur czy zegarek ułatwiają spotkania biznesowe.

Poza tym lubimy czuć się dobrze i… „luksusowo”. To cześć naszej popkultury, trend, na który coraz więcej z nas może sobie pozwolić, w dużej mierze dzięki bogatej ofercie centrów wyprzedażowych, takich jak trójmiejski Designer Outlet Gdańsk. Od kilkunastu lat to jedyne na Pomorzu centrum outletowe ma swoich wiernych fanów. Oferuje zawsze niższe ceny – często nawet o 70 proc. od cen regularnych, ogromny wybór marek sportowych, które nigdy nie wychodzą z mody, ale też stale rosnącą ofertę high fashion. Szczególnie w ostatnim czasie pojawiło się kilka bardzo ciekawych propozycji od znanych projektantów i producentów, którzy są w absolutnym modowym trendzie i przyciągają kupujących jak magnez.

 
Reklama

W ostatnim czasie centrum zaprezentowało klientom m.in. salony takich międzynarodowych marek takich jak BOSS czy KARL LAGERFELD. Rok 2023 to także czas wiosennych nowości. Do najbardziej wyczekiwanych z pewnością należało otwarcie salonu Pinko. Pojawienie się na Pomorzu sklepu outletowego tej kultowej włoskiej marki było dużym wydarzeniem dla miłośniczek ultra kobiecych kolekcji tego domu mody. Swoją ofertę poszerzyła też amerykańska marka Guess, która jest wyjątkowo lubiana w naszym kraju. Designer Outlet Gdańsk zaprosił klientów do dwóch nowych sklepów marki: debiutującego Guess Kids z akcesoriami i modą dla najmłodszych, oraz do powiększonego sklepu Guess Accessories. Wśród przedwakacyjnych nowości znalazł się też sklep outletowy innego znanego, amerykańskiego brandu – Crocs. To znane międzynarodowe marki, w których chętnie pokazują się celebryci, influencerzy czy it girls z całego świata. Co warto o nich wiedzieć?

BOSS – to jedna z chyba najbardziej znanych marek odzieżowych na świecie. Cenimy ją głównie za wysoką jakość, klasyczny design i fantastyczne garnitury. Jak to często bywa, początkowo firma specjalizowała się w produkcji ubrań roboczych, kombinezonów, płaszczy przeciwdeszczowych i mundurów. W latach 60. wyewoluowała w kierunku tworzenia mody męskiej, z której słynie do dziś. Garnitury nosiły wszystkie liczące się głowy państw czy topowi aktorzy, stając się jej naturalnymi ambasadorami. BOSS stał się pierwszą niemiecką firmą, która zbudowała tożsamość marki właśnie w sektorze odzieży męskiej. Swój zasięg zbudował wchodząc w kolekcje casualowe, skórzane, perfumy i wody kolońskie oraz kolejno w akcesoria czy zegarki. Genialna strategia sprawdziła się w 100 procentach i dziś BOSS jest synonimem doskonałej jakości, designu i szyku nie tylko kolekcji official, ale i tych na co dzień. Potwierdzają to bardzo nieoczywiści ambasadorzy marki tacy, jak m.in. znany senegalski tiktoker Khaby Lame, amerykański raper Future, wokalista k-pop Lee Min-ho, brytyjski bokser Anthony Joshua, czy włoski tenisista Matteo Berrettini.

KARL LAGERFELD – to kolejna niemiecka marka, choć nazwisko jej właściciela bardziej kojarzy się z modowym Paryżem. Co warto wiedzieć o tym niezwykłym człowieku – instytucji? Uznawał wyłącznie wysokie sztywne, nienagannie białe kołnierzyki, ciemne garnitury i okulary, a wszystko wykończone charakterystycznym kucykiem. Właśnie ta podobizna jest znakiem rozpoznawczym marki. Data urodzin projektanta długo była przedmiotem domysłów, Lagerfeld utrzymywał, że nikt nie zna prawdziwej daty jego urodzenia – jak wyjawił w wywiadzie dla „Paris Match” – on sam jej nie znał. Jako nastolatek przeprowadził się z Hamburga do Paryża, gdzie już mocno interesował się modą. W 1955 r. wygrał swój pierwszy czołowy konkurs fashion, podczas którego poznał i zaprzyjaźnił się Yves Saint Laurentem, a wygrana zapewniła mu pracę w domu mody Balmain. Kolejne lata spędzał czas na pracy w kilku innych domach mody, poznając tajniki haute couture. Były to m.in. Jean Patou, Valentino czy Krizia. W międzyczasie studiował sztukę, by powrócić i lepiej zrozumieć świat mody. Na ścieżce kariery pojawiły się pracownie Fendi czy Chloé, by na stałe zagrzać miejsca w domu mody Chanel i jednocześnie tworzyć markę pod własnym nazwiskiem. Co ciekawe Lagerfeld wydał też książkę o diecie, napisaną ze swoim dietetykiem. Był też pierwszym, który zapoczątkował serię „wielkich projektantów” dla H&M. Ostatnią kolekcję pokazał w 2019 roku, jednak do dziś branża mówi o nim nie inaczej, jak „Karl For Ever”.  

PINKO – Dwie lecące ku sobie jaskółki to znak rozpoznawczy kolejnej cenionej marki dostępnej w Designer Outlet Gdańsk. Pinko czyli włoski styl uwielbiany przez miliony kobiet to marka, która powstała pod koniec szalonych lat 80. Ptasi motyw na torebkach, paskach, ubraniach czy niektórych modelach butów to dzieło pomysłodawców marki Petra Negry i jego żony Cristiny Rubini. Wyjątkowy eklektyczny styl, podkreślający oryginalność stylizacji jest od tego czasu ceniony na całym świecie, także w Polsce. Wstępując do butiku Pinko warto wiedzieć, że marka od lat współpracuje przy swoich pokazach i kampaniach z najlepszymi światowymi fotografami i modelkami. A staranność i dbałość o każdy szczegół komunikacyjny Pinko to zasługa m.in. córek twórców, które jakiś czas temu dołączyły do firmy. Słynne torebki z charakterem, tworzone z myślą o odważnych kobietach to jeden z najpopularniejszych produktów marki, bez którego nie obejdzie się żadna it girl;  stonowane, ale i wersji rzucającej się w oczy, dostępne w szerokiej bazie kolorystycznej mają swoje wielbicielki i miłośniczki także w Trójmieście. Kultowa torebka LOVE BAG to liderka przekazów w social media – noszą ją gwiazdy i kobiety, które cenią ten charakterystyczny mocny styl. Ale Pinko równie dobrze ma się także w innych kategoriach produktowych: swetry, szale, marynarki, sukienki, spodnie i oryginale propozycje zestawów ubrań nie tylko przyciągają wzrok niepowtarzalnym, mocnym stylem, ale także jakością. Pinko to marka luksusowa i komfortowa, a letnie kolekcje kuszą stylem i włoskim niepowtarzalnym wyrafinowaniem.

CROCS – a teraz coś z zupełnie innej bajki. Marka rodem z surfującej Ameryki. To ostatnia nowość, którą zaskoczył Designer Outlet Gdańsk. Piankowe ultra modne chodaki, klapki, sandały i kalosze to buty, które mają już status kultowych. Modele i modelki, it girls, fashioniści, muzycy, raperzy łączą je z grubym futrem, dresami, wyjściową sukienką i daleko im do… „obciachu”. Aż trudno uwierzyć, że stworzone zostały tylko po to, by zapobiec poślizgnięciu się żeglarzy na łodzi. Marka jest dość młoda, powstała w 2002 roku, ale podbiła serca nie tylko amerykanów, o czym świadczy fakt, że trafiły nawet do Białego Domu – w 2007 prezydent George W. Bush pokazał się publicznie w skarpetach i czarnych butach Crocs, w „crocsach” chodził również Michelle Obama. Kolorowe modele piankowych butów trafiły do milionów mieszkań na całym świecie, w tym nawet na bardzo zachowawczy pod względem stylizacji brytyjski dwór królewski. Gdy pojawiły się zdjęcia noszącego sandały Crocs niespełna dwuletniego księcia George’a, syna księcia Williama i Kate Middleton, słupki sprzedaży firmy poszybowały w górę.

Opowiedzieliśmy tylko o niektórych ciekawostkach, jakie kryją w sobie marki dostępne w gdańskim centrum outletowym. Jeśli chcecie przekonać się jakie inne znane salony można znaleźć w tym miejscu i za co klienci tak lubią to centrum, zaplanujcie zakupy w Designer Outlet Gdańsk.

Reklama

W każdym wieku jest dobry czas na zmiany

Czy można przeżyć swoje życie kilka razy? Na pewno można je zmienić! O odwadze w dążeniu do autentyczności i prawdziwego szczęścia opowie Agata Igras. W tym odcinku Ela Lepianka i Agnieszka Balicka przeprowadzają rozmowę, w której odkrywają niesamowicie pasjonującą podróż przez wszystkie kontynenty aż do źródła prawdy.

Moje prace ożywają | Aneta Barglik

Nowe nazwisko na artystycznej scenie Warszawy – o niej będzie głośno! Aneta Barglik – malarka abstrakcyjna poruszająca się w nurcie ekspresjonistycznym, rzeźbiarka i właścicielka autorskiej galerii sztuki. O dobrej energii w sztuce, pejzażach emocjonalnych i byciu tu i teraz. Spotkanie prowadzi Karolina Ciesielska.