ANYWHERE          TV

Czy social media tworzą modę?

Kapuczina-Barbie-Karl-Lagerfeld_Easy-Resize.com_-1

Żyjemy w czasach, kiedy nie trzeba marzyć o tym, by „na żywo” obejrzeć fashion week czy autorskie pokazy mody. Wielkie i mniejsze marki modowe rozgościły się w przestrzeni internetowej i jak nigdy dotąd zbliżyły do swoich klientów. Social media stały się dla nas miejscem inspiracji, poszukiwania trendów i przeglądania ofert, a influencerzy, którzy nie zawsze są stylistami – przewodnikami po tym co najgorętsze w sezonie.

Jeszcze nigdy nie mieliśmy takiej możliwości podpatrywania „hot stylizacji” i szukania inspiracji zakupowych jak w dobie social mediów. Z tego rozwiązania chętnie korzystają galerie handlowe, zarówno te regularne, jak i outletowe. Świetnym przykładem jest Designer Outlet Gdańsk, który przy współpracy ze znanymi, lubianymi twórcami social mediowymi pokazuje dostępne marki i ich propozycje. Stories czy reels w postaci wideo prezentujące stylizacje złożone z kolekcji m.in. BOSS, Pinko, Guess, Calvin Klein czy KARL LAGERFELD to gotowe bardzo modne pomysły na każdy dzień, po które warto wybrać się do tego centrum nie tylko z uwagi na ogromny wybór, ale także na cenę przez cały rok niższą o 30 do nawet 70%. Podpatrując kreatywność internetowych gwiazd, które chętnie zaglądają do tego centrum, wiemy jak zestawiać np. klasykę z lansowanymi w danym sezonie „must haves”, których nie brakuje w salonach topowych marek w Designer Outlet. Dzięki temu zakupy są dużo przyjemniejsze i prostsze.

Ale czy zastanawialiście się kiedyś jak to jest z tymi trendami fashion? Kto dyktuje nam co jest „na topie”: projektanci i wielkie domy mody, w kolekcjach których chętnie pozują znani influencerzy, tiktokerzy i blogerzy, czy wręcz przeciwnie, to oni sami są źródłem inspiracji dla nowych kolekcji?

 
Reklama

Jak się okazuje to obecnie naczynia ściśle połączone i wzajemnie bardzo się inspirujące. Platformy takie jak Instagram czy Tik Tok coraz mocniej wyznaczają kierunki w modzie, a same marki, projektanci, styliści, a także centra handlowe sięgają po inspiracje do tych kanałów. Dlaczego? Bo moda otworzyła się na użytkowników social mediów, pomysły i koncepty są tam natychmiast weryfikowane przez społeczność, która generuje mnóstwo przydatnych informacji także dla pracujących nad trendami. Social media to dla współczesnego klienta kopalnia wiedzy i inspiracji zakupowych. Zaglądając na profile zarówno internetowych twórców, marek czy centrów handlowych, natychmiast mamy przegląd trendów, ale także sklepów i ich oferty.

Czy to znaczy że każdy może tworzyć modę?

Ulubioną platformą wszystkich miłośników mody i trendów jest Instagram. To medium pełne pięknych zdjęć, filmów i stylowych inspiracji, które uporządkowane pod odpowiednimi hasztagami oprowadzają użytkownika po najnowszych trendach, kolekcjach i propozycjach sklepów czy show roomów. W tym sezonie wśród hasztagów warto poszukać np. roomcore, Y2K, vintage czy boudoir.

Dzięki mediom społecznościowym dziś już także największe marki zapraszają do swojego świata każdego, kto tylko ma na to ochotę. Są tam dostępne i w przeglądaniu oferty nie stawiają nikomu ograniczeń, docierając do klientów nie tylko za pośrednictwem własnych kanałów, ale właśnie dzięki współpracom z idolami popkultury. Na przykład marka Boss nawiązała współpracę z jednym z najpopularniejszych obecnie tik tokerów – Khaby’m Lane’m, dzięki czemu trafiła do zupełnie nowej grupy docelowej i stała się bardzo pożądana wśród młodych odbiorców; New Balance pracuje z wielbicielami kultowych sneakersów Jackiem Harlow, Zach’iem Lavine, a ostatnio do wspomnianej dwójki dołączył raper Aminé; a kiedy w popularnym modelu Samba – trampek od adidas zaczęły pokazywać się celebrytki, świat oszalał na ich punkcie i szybko znikają ze sklepów. Podobnie dzieje się z kultowymi już Crocsami, które zyskały ten status dzięki influencerom tworzącym zwariowane i nieoczywiste stylizacje z tymi, do niedawna jeszcze codziennymi butami. Z pozornie „ogrodowych” czy „wakacyjnych” klapek, kaloszy czy chodaków stworzyli ogólnoświatowy trend łączenia ich z dosłownie każdym outfitem. W Designer Outlet Gdańsk takie stylizacje przygotowała Wiktoria Czajkowska – @victoriaczajkowska.

Jak widać social media coraz częściej stają się pierwszym źródłem i dostawcą informacji zwrotnej. Ta przestrzeń digital kreuje viralowe trendy często zaczerpnięte z popkultury. Część z nich materializuje się w kolekcjach wielu marek modowych dostępnych w galeriach handlowych. Pamiętacie serialową Wednesday? Wiele z nas chętnie kopiowało styl Jenny Ortegi. W Designer Outlet Gdańsk, w salonie KARL LAGERFELD świetnie odtworzyła go Paulina Rudnicka – @Kapuczina. A modny już drugi sezon barbiecore? Podpatrzcie jak @Kapuczina stworzyła swoje stylizacje w Designer Outlet, w super przyjaznych cenach. To są tylko niektóre przykłady stylu wypromowanego w social mediach przez fashionistki, które pokazały jak łatwo zestawić z sobą elementy garderoby dostępnej w ofercie marek odzieżowych znajdujących się w zasięgu ręki.


Ze wzajemną korzyścią influencerki i influencerzy modowi chętnie współpracują z centrami handlowymi – bawiąc się stylami i trendami, tworzą własne interpretacje najgorętszych wpływów i podpowiadają Klientom modowe rozwiązania. Śledzenie ich profili, to świetny sposób na poznanie oferty wielu marek i jednocześnie pomysł na gotowe, super modne zestawienia na różne okazje. Stylizacje złożone z oferty sklepów pokazane w naturalny, czasem zabawny lub bardzo wysmakowany sposób inspirują i zachęcą do zakupów.
Instagramerzy decydując się na współpracę z centrum handlowym przywiązują ogromną uwagę do jakości oferty, dostępnych marek i możliwości jakie im dają w budowaniu stylizacji. Stawiają na autentyczność i wiarygodność, a prezentując swoje propozycje czują się odpowiedzialni za tworzony kontent.

Designer Outlet Gdańsk dociera do swoich klientów m.in. także dzięki wspólnym działaniom z wybranymi twórcami internetowymi. Wysokozasięgowe, ale co ważne lokalne osobowości chętnie współpracują z tym centrum, dzięki szerokiej ofercie fashion i ciekawym markom, które mają do dyspozycji.

Prawie 100 sklepów, w których marki wyprzedają swoje kolekcje to kopalnia trendów i topowych propozycji na każdy sezon. Tak duży wybór pozwala na tworzenie nieskończonej ilości zestawień i stylizacji, które idealnie wpisują się w to co najmodniejsze niezależnie od preferowanego stylu.

Świetnie pokazuje to Paulina Rudnicka @Kapuczina, która często wpada do Designer Outlet Gdańsk, by pobawić się nawet najbardziej zwariowanymi zestawieniami rodem z kadrów Emily w Paryżu czy kolorowego świata wprost z filmów Wesa Andersona, który idealnie można odtworzyć dzięki kolorowym, pastelowym dodatkom i akcesoriom z salonu Pinko. Paulina w swoich reelsach idealnie odwzorowuje najmodniejsze pomysły filmowych stylistek, korzystając z modnych propozycji sklepów dostępnych w tym centrum.  Jej pomysły chętnie wykorzystują internautki, które otrzymują gotową listę trendy zakupów. Jeśli więc szukasz najmodniejszych zestawień, dodatków, akcesoriów, bez których ten sezon będzie „stracony” i nie chcesz przy tym zrujnować portfela – podpatrz co lansują influencerzy i wybierz się na zakupy do Designer Outlet Gdańsk.

Share this post

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

PROPONOWANE