Przed wami zestawienie niebagatelne, bo oto trzy spośród ulubionych kont instagramowych Billie Eilish (według wywiadu z Teen Vogue z 2018 roku), a w nich designerzy, styliści, artyści, których warto obserwować i inspirować się ich pracą. Sama Billie wypowiada się o nich jako o ludziach „nie z tego świata”, którzy „są w czymś pierwsi” i „zawsze lajkuje się ich posty” (w domyśle: bo zawsze są dobre). Jeśli też wystarczy wam spojrzenie na coś „outside the box” podczas scrollowania instagrama, żeby poczuć kreatywną energię, te konta są dla was.
@slumpykev – Nowojorski twórca znany z ręcznie malowanych kreacji postaci z kreskówek z epoki lat 2000. „Ed, Edd i Eddie”, „Laboratorium Dextera”, „Pora na przygodę”, „Chojrak tchórzliwy pies”, „Atomówki”, „Chowder”, „Klan na drzewie”, „Spongebob”, „Czarodziejka z księżyca”, „Krowa i kurczak”, „Tom i Jerry”, „Różowa pantera”- wszystkie postacie z naszych ulubionych kreskówek ożywają jako printy na spodniach, kurtkach, butach i t-shirtach. Od czasu do czasu Kev jeździ też metrem z podręcznym „Deską” i jego rodziną. Podczas gdy my udajemy dorosłych, on kurczowo trzyma się dziecięcego, fantastycznego, surrealistycznego świata fantazji i przenosi go na ubrania. Artysta ma też na swoim koncie pierwsze wystawy, zawierające naturalnej wielkości rzeźby, obrazy, a także przerobione grafiki. „Cukier, słodkości i różne śliczności” czekają na odnalezienie na tym właśnie profilu.
@bloodyosiris – Krwawy Ozyrys może brzmieć strasznie, ale niech was nie zwiedzie mitologiczna nazwa. Bloody Osiris, nowojorski indywidualista pochodzący z Harlemu, wyprzedza modowe trendy, zdobywając zaufanie celebrytów, w tym Travisa Scotta, ale także chodząc po wybiegach dla renomowanych domów mody. Możemy kojarzyć jego współprace z Kanye Westem, marką Nike czy też z Virgilem Ablohem (Oziris stylizował pokaz SS18 Off-White w Paryżu). Swoimi śmiałymi kombinacjami i drygiem do modnych stylizacji podbija serca ludzi z branży i zajawkowych streetwear’owców. Osiris twierdzi również, że media społecznościowe to sposób na „rozmowę z dziećmi na temat zaufania” i zachęcenie ich do „bycia wspaniałym”. „Trzeci brat Wachowski”, bo tak przedstawia się na ig, tworzy modny, uliczny futuryzm. Nie przegapcie go – chyba nie chcecie zostać w 2019, kiedy możecie być w 2025?
@imran_potato – podróbki i kopie – w zasadzie na tym bazuje Imran, chociaż jest pełnoprawnym designerem, w dodatku bardzo dobrze sprzedającym się i rozpoznawalnym. Kiczowaty plagiat prostego logo LV czy też Gucciego, aplikowany na buty, kurtki, skarpetki, lalki a nieraz całe kostiumy, wyniósł go na szczyty popularności, a podobizny Teletubisiów już dawno przyciągnęły uwagę niejednego freak’a. Unikatowe, personalizowane i ręcznie robione przeróbki logotypów zna i kocha cały instagram. Dlaczego Nike i Vansy nie miałyby mieć na sobie wzoru, który symbolizuje najdroższą, najlepiej sprzedającą się markę na świecie?