Polski rynek kosmetyczny rozwija się coraz bardziej dynamicznie, a nowe, zachodnie marki są z roku na rok łatwiej dostępne. Polska czerpie inspiracje głównie od Stanów Zjednoczonych, gdzie w ostatnich latach prym wiodą produkty tworzone przez gwiazdy czerwonego dywanu. Sprawdź czy znasz kosmetyki Drew Barrymore, Gwyneth Paltrow, Jessici Alby, Rihanny i Mirandy Kerr.
Na samym początku nie może jednak zabraknąć słynnych sióstr: Kim Kardashian z marką KKW Beauty oraz Kylie Jenner z Kylie Cosmetics, o których już pisałam (tutaj), a które niewątpliwie są idealnym wzorem do naśladowania w kosmetycznym biznesie. Warto zwrócić jednak uwagę na kilka innych gwiazdy Hollywood, które poszły śladami kardashianek.
Fenty Beauty to znany już w Polsce brand Rihanny. Tworzony od podstaw przez Jamesa Vincenta był jednym z najbardziej oczekiwanych premier kosmetycznych w 2017 roku. Fenty, podobnie jak wiele innych kosmetycznych marek weszła do sprzedaży we wrześniu, kiedy wszyscy celebryci spotykają się podczas fashion weeków na całym świecie. Artystka pozytywnie zaskoczyła czterdziestoma odcieniami podkładów, a marketing stawiający na różnorodność został niezwykle dobrze przyjęty. Kosmetyki mają pasować idealnie do każdej karnacji i każdego typu urody.
Honest Beauty założone przez Jessicę Albę również zdobywa w naszym kraju coraz większą popularność. Już w 2008 roku po urodzeniu dziecka gwiazda założyła markę produkującą nietoksyczne produkty dla dzieci pod nazwą The Honest Company. W 2015 roku na tej samej zasadzie stworzyła kosmetyki o minimalistycznym designie i w przystępnych cenach.
Kora Organics założona przez Mirandę Kerr nie jest jeszcze zbyt rozpoznawalna, podobnie jak Goop by Juice Beauty należąca do Gwyneth Paltrow czy Flower Beauty do Drew Barrymore. Kora Organics by Miranda Kerr to certyfikowane kosmetyki naturalne i organiczne. Marka założona w 2009 roku jest produkowana w Australii, skąd pochodzi modelka. Produkty są uwielbiane przez blogerów, ale przede wszystkim cenione za bogactwo składników odżywczych.
Gwyneth Paltrow postawiła na kosmetyki luksusowe tworząc Goop by Juice Beauty. Linia produktów jest skromna, ceny dość wysokie, jednak składniki warte wydania pieniędzy. Drew Barrymore w przeciwieństwie do Gwyneth postawiła na przystępne cenowo kosmetyki w ładnych opakowaniach, które amerykanie określają mianem cute and lovable. Jej marka Flower Beauty jest wegańska i nietestowana na zwierzętach.
Założenie własnej marki kosmetycznej w Stanach Zjednoczonych jest proste. Nie dziecinnie proste, ale na pewno łatwiejsze niż w Polsce, tym bardziej, jeśli ma się odpowiedni kapitał, a takowym celebryci dysponują. Pytanie tylko ile jeszcze na rynku pojawi się takich samych produktów w innych opakowaniach, podobnych formuł w drastycznie różnych cenach. Niedługo każdy będzie posiadał własną linię kosmetyczną, a ja zaryzykuję stwierdzenie, że środowisko i świat, w którym żyjemy posiada ich już wystarczającą ilość.
***
Kasia Wrona – wizażystka, wykładowca makijażu oraz autorka bloga Make-up Manufacture. Absolwentka wielu prestiżowych szkół w Polsce i Los Angeles. Pracuje przy pokazach mody, sesjach zdjęciowych i na planach, ale kreuje także makijaże klientów indywidualnych. Jej prace znajdziecie w magazynach, reklamach, telewizji. Na co dzień wykłada w krakowskiej szkole. Po godzinach uwielbia czytać, a także pisać o makijażu i trendach.