ANYWHERE          TV

Więc chodź, pomaluj mój świat, czyli Sopot Beach Fashion Day

sopot-beach-fashion-day-1

9 lipca 2020 roku po raz pierwszy mieliśmy okazję i przyjemność wziąć udział w Sopot Beach Fashion Day – wydarzeniu organizowanym w ramach projektu Marka Wspiera Markę.

Marka Wspiera Markę jest inicjatywą Anny Szubert, projektantki mody, absolwentki Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi i właścicielki marki COSEL. Projekt ma na celu nie tylko promocję polskiej mody, lecz także nadanie jej charakteruegalitarnego – mówi Anna Szubert – Zależy nam również, by zasięg projektu był na skalę międzynarodową – dodaje.

Pokazy Marka Wspiera Markę umożliwiają młodym projektantom zaprezentowanie swojego talentu szerokiej publiczności.

Wydarzenie zakłada również, że w ramach uczestnictwa projektanci – zamiast rywalizować – łączą siły, wspierając się nawzajem. Na piedestał wysuwa się kreatywność i talent polskich twórców – o czym można się przekonać, uczestnicząc w wydarzeniu – pokaz na długo pozostaje w pamięci.

 
Reklama

W tym roku swoje projekty zaprezentowały dwie marki: COSEL Fashion Anny Szubert – z kolekcją „Queen of Butterflies” oraz Angelika Józefczyk – z kolekcją „The Cruise”.

Jako pierwsza na wybiegu pojawiła się kolekcja Angeliki Józefczyk.

„The Cruise” jest inspirowana podróżami i odcieniami późnego lata, zwiastującymi zbliżającą się jesień. Głębokie granaty kontrastujące z odcieniami żółci są rozbite przez biel, która rozświetla całość prezentacji. Na wybiegu oczywiście pojawiły się też charakterystyczne dla Angeliki Józefczyk zwiewne plisowane sukienki, kobiece garnitury w wersji letniej oraz subtelne mini-sukienki.

Projekty Angeliki Józefczyk to ponadczasowe kroje o wyrazistych kolorach. Są tworzone z myślą o kobietach, które nie zważając na aktualne trendy modowe, wybierają świadomie ubrania i oprócz podkreślenia swojego indywidualnego stylu, czują się w nich po prostu dobrze.

Angelika Józefczyk, jako projektantka mody, może poszczycić się I miejscem w międzynarodowym konkursie dla projektantów OFF Fashion.  Jej marka zdobywa coraz większą popularność poza granicami Polski, m.in w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych.

Drugą prezentacją, jaką mieliśmy przyjemność zobaczyć, była najnowsza kolekcja “Queen of Butterflies” marki COSEL Anny Szubert.

Pokaz otworzył występ tancerzy z zespołu La Flaca, który z pokazu mody uczynił prawdziwe widowisko. Skąd pomysł na takie urozmaicenie? Pomysł, w jaki sposób chcę zaprezentować kolekcję, pojawia się w mojej głowie, a później po prostu go realizuję.  – wyjaśnia Anna Szubert.

Projekty marki COSEL są inspirowane naturą, którą Pani Anna jako biochemik zna doskonale. Są zaczątkiem do tworzenia w pełni unikatowych ubrań.

Motywy czerpane z natury i czystość barw są dla mnie punktem wyjścia, narzędziem, nad którym pracuję. Na wybiegu zostały zaprezentowane kobiece, subtelne kreacje z jedwabiu.

Co stoi za sukcesem marki COSEL? – Podczas tworzenia projektów kieruję się wrażliwością, a nie tym, jak mówi się, że „być powinno” – odpowiada Anna Szubert – Same pokazy mody są dla mnie niezwykle ważne – są taką „kropką nad i” – niesamowicie jest zobaczyć projekty
w ruchu.
– dodaje.

Marka COSEL we wrześniu tego roku zaprezentuje się na mediolańskim tygodniu mody z kolekcją “Królowa Raf Koralowych” na sezon wiosna-lato 2021.

Pokaz mody został zorganizowany po raz drugi w restauracji Centrala Rybna przy sopockiej plaży. W pokazie wzięły udział modelki z agencji Malva Models, makijaże wykonała szkoła makijażu Beauty Art Beaty Małachowskiej. Efekt pokazu urozmaiciły dekoracje od Pracowni Marzeń Pauliny Wroneckiej.

 

Prowadząca pokaz – Dorota Połom

Zdjęcia Tomasz Zasiński

Autor tekstu: Angelika Balbuza

Share this post

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

PROPONOWANE