Czasy, w których babcie nie umiały posługiwać się telefonem komórkowym dawno za nami. Obecnie dojrzałość rządzi na salonach i inspiruje największych światowych projektantów. Influencerki i influencerzy po 80-ce wyznaczają trendy, biorą udział w sesjach zdjęciowych największych domów mody i udowadniają nastolatkom, że wiek to tylko liczba. Młodzież wiąże pod szyją szerokie chusty i podpisuje zdjęcia hashtagiem #babushka. Z kolei współcześni dziadkowie pozują w bluzach Off-white, czy Supreme i pokazują środkowy palec skostniałym schematom, mówiącym, że osoby, posiadające wnuki, muszą jedynie bujać się w fotelu i piec ciasteczka. Starość? W modzie przestała po prostu istnieć.
Znany wnuk
…to przepustka do sławy. Francuski projektant Simon Porte Jacquemus od kilku sezonów nie schodzi z ust crème de la crème świata mody. Jego autorska marka znalazła się na szczycie najbardziej obiecujących firm według rankingu Lyst i Highsnobiety. Na popularność brandu z pewnością wpływają ciekawe koncepty dotyczące zarówno scenografii, jak i prezentacji kolekcji marki. Jacquemus szaleje na Instagramie, którego zresztą prowadzi osobiści. Znany jest również ze swojej rodzinności i poszanowania tradycji. Trudno się zatem dziwić, że w najnowszej kampanii główną rolę odegrała jego babcia Liline. Siwe włosy i brak makijażu w połączeniu z charakterystyczną dla marki prostotą nadały oversizowym formom zupełnie nową jakość. Klasyka pomieszała się z nowoczesnością.
Mój dziadek jest trendsetterem
Kiedy twój dziadek to prawdziwa hypebeast, przepis na sukces jest prosty. @jaadiee prowadzi młody chłopak, który specjalizuje się w fotografii mody i robi zdjęcia swojemu dziadkowi. Straszy pan pozuje w stylizacjach, których pozazdrościliby mu najsławniejsi raperzy. Doskonale wyczuwa treny i jak nikt potrafi łączyć kolory. Zdjęcia @jaadiee utrzymane w estetyce streetwearu, biją rekordy popularności. Wystarczy wspomnieć, że konto ma już prawie milion obserwujących i liczba ta nieustannie rośnie. Nic dziwnego. Z fotografii bije prawdziwość i autentyczność. 74-letni influencer tłumaczy, że wciąż czuje się młodo, zamierza więc bawić się modą i nosić po prostu to, co mu się podoba.
Babcia na czasie
Jeżeli kochacie styl Iris Apfel, pokochacie również instragramowe konto @iconaccidental. Obie panie mają klasę i urok godny pozazdroszczenia. Chociaż stylizacje, które wybiera Accidental Icon, są odrobinę bardziej stonowane, nie brakuje im polotu i odwagi. Krótko mówiąc, taką babcię, chciałby mieć absolutnie każdy! Właścicielką konta jest Lyn Slater, wykładowczyni na Uniwersytecie Fordham w Nowym Jorku. Założyła swojego bloga modowego w 2014 roku, od tamtego czasu jej obecność w mediach społecznościowych znacznie się rozwinęła. A jak zaczęła się jej kariera? Tak, jak wskazuje nazwa konta – przypadkowo. Podobno Slater jak gdyby nigdy nic stała na ulicy. Trwał wówczas nowojorski Fashion Week. Influencerka-naukowiec przyciągnęła uwagę fotoreporterów, którzy myśleli, że mają do czynienia z gwiazdą świata mody. Zaczęli robić zdjęcia. To skłoniło ją do założenia konta. Slater obecnie odnosi sukcesy i inspiruje młode pokolenia. Pozowała dla marek: Maison Margiela, Perricone MD i Oribe.