Wydarzenia ostatnich kilkunastu miesięcy odcisnęły szczególnie głębokie piętno w części gospodarki, jaką jest branża mody. Zredefiniowały one idee i wartości sektora fashion, ale jednocześnie uwolniły nowe możliwości, rozwiązania i kierunki dla branży.
Nie ulega wątpliwości, że jesteśmy świadkami otwierania się nowego rozdziału w modzie. Istotę problemów i wyzwań oraz kierunków dalszego rozwoju postanowiliśmy przedstawić z kilku różnych perspektyw.
W pierwszej części naszego trendbooka skupiamy się na zagadnieniach związanych z kierunkami rozwoju biznesu, zagadnieniach związanych z finansowaniem oraz aspektami prawnymi. Każdemu z tych zagadnień towarzyszy hasło sustainable fahsion odmienione przez wszystkie przypadki.
Na podstawie pracy zbiorowej naszych ekspertów możemy wnioskować, że trendy, które będą nadawać ton w najbliższych miesiącach to:
- Wzmocnienie etyki biznesu opartego o zasady zrównoważonego rozwoju
- Rozwój ESG w sektorze mody
- Rozwój regulacji prawnych mających na celu „zazielenienie mody”
- Rozwój nowych modeli biznesowych mających na celu zaadresowanie zmian na rynku
- Wzrost znaczenia sprzedaży omnichannel oraz online
- Rozwój technologii, również wspierającej sustainable fashion
- Wzrost znaczenia projektów typu „convenience”
- Zwiększenie świadomości konsumentów oraz wyostrzenie ich „zielonych oczekiwań” w stosunku do marek modowych
- Uwrażliwienie na kwestie społeczne, środowiskowe oraz zdrowotne
W kolejnych częściach naszego trendbooka, przyjrzymy się natomiast kwestiom związanym z komunikacją oraz produktem.