Diabeł tkwi w szczegółach

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Miłość nie zna granic. A już w szczególności ta do samochodów. Dlatego też posiadacze samochodów Porsche nie szczędzą środków, aby dać im wszystko co najlepsze. Jednak z czasem to przestaje wystarczać, bo ukochaną markę chce się chłonąć całym sobą. Porsche Centrum Sopot doskonale to rozumie. I wychodzi tym pragnieniom naprzeciw.

Jeden z najwybitniejszych współczesnych twórców wzornictwa, Philippe Starck, często podkreśla, że dobrze zaprojektowane przedmioty należą się każdemu. Ród Porsche wiedział o tym znacznie wcześniej. Profesor Ferdynand Aleksander Porsche, wnuk założyciela marki Porsche, w 1972 roku powołał do życia Porsche Design Studio. Początkowo siedziba znajdowała się w Stuttgarcie, dwa lata później przeniosła się do Zell Am See w Austrii. To właśnie tam 18-osobowy zespół oddaje się bez reszty projektowaniu samochodów. Ale nie tylko. Na liście znajdują się również ubrania, galanteria skórzana, zegarki, wyroby jubilerskie, artykuły piśmienne, okulary oraz elektronika. Każdy z tych przedmiotów to popis współczesnego designu; charakteryzuje się wyjątkowo czystą i prostą formą oraz doborem doskonałych materiałów. Wzornictwo Porsche niejednokrotnie było nagradzane, a prestiżowa nagroda Red Dot Awards przyznana Porsche 911 Targa 4 jest tylko jedną z wielu.

Cała rodzina akcesoriów sygnowanych znakiem Porsche została zebrana w Porsche Centrum Sopot pod nazwą Porsche Driver’s Selection i stanowi nie lada gratkę dla każdego miłośnika marki. Na uwagę zasługuje fakt, że niektóre z nich łączy z samochodami Porsche coś znacznie więcej, niż tylko znaczek. Torba z kolekcji Motorsport Collection zamiast paska ma wszyty autentyczny pas bezpieczeństwa. Z kolei produkty takie jak etui na telefon zostały uszyte dokładnie z tej samej skóry (oraz alcantary), która jest wykorzystywana do wykańczania wnętrz samochodów Porsche. Wyobraźnia projektantów poszła jednak znacznie dalej, a najlepszym tego przykładem są bluzy z kolekcji Martini Racing, które od spodu mają wyszytą historię rajdów z udziałem Porsche, m.in. 24-godzinnych wyścigów Le Mans. Kolekcja ta, będąca hołdem dla czasów, w których firma Martini&Rossi została sponsorem, a Porsche odnosiło niekończące się pasmo zwycięstw, obejmuje również kurtki, bagaże, okulary przeciwsłoneczne, klapki, ręczniki. Jest zatem w czym wybierać.

Do imponującej historii wyścigów Porsche nawiązują również kolekcje Racing Collection oraz Motorsport Collection. Ale nie zabrakło też linii dedykowanych modelom samochodów, które na kartach historii zapisały się najmocniej. A takimi bez wątpienia są Porsche 918 (918 Spyder Collections), Porsche 911 (911 Collection z przewagą czerni i czerwieni), 917 Salzburg (pierwsze auta, które na początku lat 70-tych wygrywały Le Mans), RS 2.7 (RS 2.7 Collection) oraz Classic poświęcona modelom 356 i 901. Prawdziwym rarytasem są produkty limitowane: walizki, rowery oraz niektóre modele samochodów. Na produkcję oraz malowanie tych ostatnich zgodę od Porsche otrzymała tylko jedna firma. To, co jednak robi największe wrażenie, to elementy do wystroju wnętrz. Półka na książki wykonana z tylnego spojlera od Porsche 911 GT3 Cup skutecznie przykuwa uwagę nie tylko miłośników motoryzacji. Tu nie ma mowy o żadnych półśrodkach; spojler jest wykonany z włókna węglowego oraz czarnego, anodowanego aluminium aby w żaden sposób nie odbiegał od oryginału. Podobnie jak fotel biurowy, do budowy którego posłużył oryginał z Porsche 911 Carrera. Elektryczna regulacja kąta pochylenia oparcia zasilana z akumulatora oraz regulowane podłokietniki sprawiają, że chce się w nim spędzać całe życie. Wprawdzie jego masa (35 kg) jest spora, ale pięć rolek skutecznie ułatwia jego przemieszczanie. Wisienką na tym torcie jest zegar ścienny zbudowany na bazie felgi z Porsche 911 Turbo o średnicy 20 cali. Wprawdzie za posiadane takich mebli trzeba zapłacić wysoką cenę ale przecież wiemy, że warto kierować się sentencją Vivenne Westwood: „Kupuj mniej, wybieraj mądrzej”.

Reklama

Chcesz dojść do celu? Zadbaj najpierw o siebie! | Karolina Karolczak

Naszą gościnią jest Karolina Karolczak – ekspertka realizacji celów i wyników finansowych, mentorka skutecznego planowania. Wspiera liderów i przedsiębiorców w skalowaniu biznesu, zwiększaniu rentowności i transformacji organizacji. Twórczyni programu #CELOMANIA, który pomaga firmom zwiększać wyniki nawet o 30% rocznie. Pracowała nad strategiami w 24 krajach, współpracując z globalnymi markami jak Frugo, Levi’s, Black czy Grupa ENEL-MED.