Chińczycy nie chcą kupować samochodów Made in China

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Rynek motoryzacyjny w Chinach przechodzi kryzys. W związku z obawą o zakażenie się koronawirusem, Chińczycy unikają wizyt w salonach samochodowych, przez co sprzedaż nowych aut spadła nawet o 80%.

Japoński producent Toyota w ostatnim miesiącu sprzedał w państwie 23 800 pojazdów, czyli o 70% mniej niż rok wcześniej. W związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, wiele Chińczyków unika publicznych zgromadzeń, a salony samochodowe częściej świecą pustkami.

Miasto Foshan zaczęło wprowadzać rabaty w wysokości 3 000 juanów (ok. 1 700 zł) dla potencjalnych kupców, natomiast władze miasta Guangzhou przekażą 10 000 juanów (5 700 zł) nabywcom elektrycznych pojazdów. Pomimo to, The China Passenger Car Association szacuje, że w lutym spadek będzie najwyższy.

Reklama

Chcesz dojść do celu? Zadbaj najpierw o siebie! | Karolina Karolczak

Naszą gościnią jest Karolina Karolczak – ekspertka realizacji celów i wyników finansowych, mentorka skutecznego planowania. Wspiera liderów i przedsiębiorców w skalowaniu biznesu, zwiększaniu rentowności i transformacji organizacji. Twórczyni programu #CELOMANIA, który pomaga firmom zwiększać wyniki nawet o 30% rocznie. Pracowała nad strategiami w 24 krajach, współpracując z globalnymi markami jak Frugo, Levi’s, Black czy Grupa ENEL-MED.