- nowy system R Performance Torque Vectoring zapewnia bardziej dynamiczne wrażenia z jazdy i jeszczewiększą przyjemność prowadzenia samochodu
- w opcjonalnym pakiecie R Performance są oferowane tryby jazdy „Special” i „Drift”
Oferowany od początku roku nowy Golf R – z silnikiem o mocy 235 kW/320 KM, który osiąga maksymalny moment obrotowy o wartości 420 Nm – jest najsilniejszym Golfem R w historii. Przeniesienie potężnego momentu obrotowego na koła w sposób najbardziej efektywny zapewnia nowy napęd na cztery koła 4MOTION z systemem Torque Vectoring dla kół tylnej osi. Jest on podstawą w uzyskaniu jeszcze lepszych wrażeń jazdy Golfem R, który pod względem osiągów wyznacza nowe standardy w swojej klasie samochodów.
Tradycyjnie już najmocniejszą odmianą bestsellerowego modelu Volkswagena jest Golf R. Ten niezwykle dynamiczny samochód, wyposażony w napęd na cztery koła i bardzo bogate wyposażenie seryjne, od zawsze reprezentuje zarówno najlepsze osiągi, jak i rozwiązania technologiczne w swojej klasie – klasie Golfa. Tak samo jest i tym razem: Golf R jest pierwszym modelem Volkswagena, który został wprowadzony na rynek z nowym napędem na cztery koła 4MOTION z systemem R Performance Torque Vectoring. System ten, współpracując z innymi, które odpowiadają za dynamikę jazdy, zapewnia nowy wymiar sportowego charakteru Golfa R.
„Naszym celem w przypadku Golfa R było zapewnienie mu jak najbardziej neutralnych właściwości jezdnych. Innymi słowy, chcieliśmy mieć pewność, że samochód nie będzie ani pod-, ani nadsterowny. Prowadzenie Golfa R zawsze powinno być możliwie łatwe”
– wyjaśnia Jonas Thielebein, inżynier odpowiedzialny za osiągi Golfa R. Jako członek zespołu Volkswagen R jest szczególnie dumny z systemu Torque Vectoring. Nowy system napędu na cztery koła rozdziela moment obrotowy nie tylko między przednią i tylną oś, ale także między koła tylnej osi. Dzięki temu zwinność Golfa R, szczególnie na ciasnych zakrętach, jest znacznie lepsza. „Możliwość kontrolowania momentu obrotowego na poszczególnych kołach, a nie tylko osiach pozwala po raz kolejny przesunąć granice przyczepności i osiągów samochodu. Nawet przy dużych prędkościach Golf Rprowadzi się bardzo neutralnie” – dodaje Thielebein.
Pakiet R Performance
Golfa R można zamówić z opcjonalnym pakietem R Performance, który pozwala na uzyskanie wyższej prędkości maksymalnej, wynoszącej 270 km/h. Pakiet R Performance obejmuje również większy spojler z tyłu, który zapewnia większy docisk tylnej osi, 19-calowe obręcze kół Estoril oraz dwa dodatkowe profile jazdy – Special (tryb Nürburgring) i Drift. Szybki dostęp do wyboru profilów jazdy zapewnia przycisk R umieszczony na kierownicy.
Dwa dodatkowe profile jazdy zapewniają maksymalną wydajność Golfa R
Z dala od dróg publicznych profil Drift otwiera zupełnie nowy poziom dynamiki jazdy i wpełni wykorzystuje potencjał systemu Torque Vectoring. W tym profilu jazdy Golf R zyskuje naturalną tendencję do nadsterowności: maksymalny możliwy moment obrotowy jest wtedy dostępny na kole, które znajduje się po zewnętrznej stronie zakrętu. System ESC w profilu Drift jest standardowo ustawiony w tryb Sport, co oznacza,że stabilizacji toru jazdy uruchamia się bardzo późno. W Golfie R niczym nieskrępowanajazda bokiem również jest możliwa – system ESC można całkowicie wyłączyć.
Golf R zapewnia kierowcy większą kontrolę
W obydwu profilach jazdy dostępnych wraz z pakietem R Performancecharakterystyka działania pedału przyspieszenia została dobrana tak, aby zapewnićkierowcy poczucie osiągów przy jak najmniejszym filtrowaniu odczuć. Odczuć, które sąniezwykle istotne zarówno podczas jazdy na śniegu i lodzie, jak i na asfalcie. Zarówno wprofilu jazdy Special, jak i Drift, praca skrzyni biegów została zoptymalizowana tak, abyutrzymać stałą wysoką prędkość obrotową silnika. Podczas pracy w trybie automatycznym dwusprzęgłowa przekładnia przełącza biegi w górę tak późno, jak to możliwe i redukuje jejak najwcześniej, aby zapewnić silnikowi możliwość płynnego rozwijania mocy.
Po raz pierwszy od czasu wprowadzenia przekładni DSG, w obydwu profilach jazdy pozostaje ona w trybie ręcznej zmiany przełożeń, jeśli kierowca dokonał takiego wyboru.Niechciany powrót do automatycznego trybu pracy przekładni należy już do przeszłości.To jest coś, na co profesjonalni kierowcy jak – na przykład – Benjamin Leuchter czekali oddawna. Leuchter, jako ambasador marki i kierowca testowy Volkswagena, ma znaczącywkład w rozwoju i dopracowaniu Golfa R. „Mój werdykt jest oczywisty – Golf R wyróżniasię na tle modeli o podobnych osiągach! Nowy napęd na cztery koła, który idealnierozdziela moment obrotowy między koła oraz dwa nowe profile jazdy sprawiają, że Golf Rzapewnia niesamowitą przyjemność z jazdy”.