Platforma Lyst ogłosiła listę 20 najbardziej topowych marek trzeciego kwartału 2019 roku. Serwis ujawnił także, jakie produkty wzbudzają największe pożądanie konsumentów na całym świecie…
Analitycy serwisu Lyst cztery razy do roku badają zakupowe preferencje ponad 9 milionów osób kupujących i przeglądających produkty online. Rezultatem ich pracy jest kwartalny raport, który spośród 12 tysięcy projektantów i sklepów prezentuje 20 najbardziej popularnych i pożądanych w danym okresie. Zestawienie pokazuje, jak ewoluują poszczególne marki. Mówi także wiele o zmianach społecznych, modyfikacji upodobań konsumentów i transformacji ich pragnień. Co powiedział tym razem?
Wielka trójka
Podium popularnego rankingu Lyst nie zaskoczyło chyba nikogo. Trzy pierwsze miejsca od ponad roku zajmują dokładnie te same marki. Jedyne co się zmienia, to konfiguracja w jakiej występują.
Tym razem Gucci zaliczył spadek z 1. na 3. miejsce. Dom mody, jak mówi sam prezes grupy Kering – François-Henri Pinault, przeżywa obecnie czas stabilizacji. Po okresie ogromnego wzrostu wskaźników sprzedażowych, taka sytuacja jest całkowicie normalna.
Na drugim miejscu uplasowała się Balenciaga. Marka mocną pozycję zawdzięcza głównie głośnej kampanii na sezon jesień/zima 2019, która stanowiła manifest przeciwko homofobii i okazała się niewątpliwym sukcesem. Pierwsze miejsce, a co za tym idzie również tytuł najbardziej porządnej marki 3 kwartału 2019 roku tym razem należy do Off-White.
To chcemy mieć!
Jakie produkty najczęściej lądują w wirtualnych koszykach? Na zaszczytnym pierwszym miejscu zestawienia Lyst widnieją klapki z kwadratowym czubkiem marki Bottega Veneta. Włoski dom mody za sprawą nowego dyrektywa kreatywnego – Daniela Lee od roku przeżywa niesamowity progres. Nic więc dziwnego, że właśnie ten produkt zgarnął miejsce na szczycie. Biorąc pod uwagę, że zestawienie dotyczyło miesięcy letnich, klapki są wyborem podwójnie oczywistym.
Na uwagę zasługuje natomiast drugie miejsce, które należy do mini torebki marki Jacquemus. Bo jak wytłumaczyć fakt, że tak wiele konsumentów obdarzyło sympatią jedną z najbardziej niepraktycznych rzeczy ostatnich lat? To chwilowa fanaberia, czy trend, który rozgości się na dłużej? Czas pokaże. Ostatnie miejsce na podium zajęły sneakersy Adidas Continental 80.