ANYWHERE          TV

#Petements, czyli o dogwearze

OLGA DZIURA

petements

O streetwearze wśród zwierząt zrobiło się głośno w 2017 roku, kiedy na Instagramie prężnie zaczęło rozwijać się konto @petements_official. Oczywiste jest nawiązanie do marki Vetements, która w tamtym czasie osiągała swój szczyt popularności. Początkowo pojawiały się tam jedynie zdjęcia wystylizowanych psów, jednak fani domagali się autorskiej kolekcji. I tak powstały niemal ikoniczne produkty, a wśród nich żółta koszulka z czerwonym napisem „DOG” (a może „DHL”?) oraz bluza „TOTAL FUCKING DOGNESS”. 

W grudniu ubiegłego roku dużo mówiło się o SSENSE, sklepie internetowym, który oferuje głównie produkty znanych projektantów. Poszerzyli oni swoją ofertę o artykuły przeznaczone dla psów. I znów zaczęło się od Instagrama. Inspiracją do działania był bowiem hashtag zapoczątkowany przez pracowników firmy, którzy publikowali zdjęcia i filmy swoich wystylizowanych podopiecznych z podpisem #SSENSEinterns. Aktualnie dostępne są produkty dwunastu marek, wśród nich 032c, Burberry, Versace, Moncler Genius czy MISBHV. Psy zaopatrzyć można zarówno w artykuły podstawowe, jak smycz, obrożę, a także w prawdziwe perełki, jak szlafrok od Versace czy wyjątkowy naszyjnik od Marine Serre, stworzony na wzór wisiorków noszonych przez najlepszych przyjaciół – pupil nosi jedną połowę półksiężyca, a właściciel drugą.

 
Reklama

SSENSE przedstawili swoje produkty poprzez przedstawienie kilku postaci. Charcik włoski Gia, modę kocha niejako z natury, w końcu jest Włoszką. Poza tym lubi koce i kąpiele, nie przepada za dużymi psami i zimą. Jest zodiakalnym lwem, ceni modę zrównoważoną i zależy jej na etycznej produkcji. Wybiera ubrania od Marine Serre, które wpisują się w wyznawane przez nią wartości oraz sprawiają, że czuje się silna. 

Z kolei jej kolega Theodore lubuje się w estetyce rave’ów lat 90, dlatego wybrał bluzę od MISBHV. Polska marka na swojej oficjalnej stronie oferuje szerszy asortyment dla psów. Poza topami możemy kupić obroże i smycze z monogramem MISBHV. Na Instagramie marki o kolekcji pisano, iż zawiera ulubione projekty w wersji dostosowanej do potrzeb czworonożnych przyjaciół.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez PETEMENTS (@petements_official)

Zainteresowanie dogwearem wydaje się być rzeczą naturalną. Chcemy wyrażać nasz charakter i estetykę naszym wyglądem.  Kampania SSENSE, przedstawiając poglądy i zainteresowania psów, pokazuje, że tego samego chcemy dla naszych zwierząt, a także poniekąd od nich. Warto jednak zawsze stawiać dobro psów ponad wszelkie trendy. 

 

fot.: ssense.com

Share this post

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

PROPONOWANE